eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOkradają mnie w biały dzień Re: Okradają mnie w biały dzień
  • From: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <d22e8$448b3c33$57cf57e4$768@news.chello.pl>
    Subject: Re: Okradają mnie w biały dzień
    Date: Sun, 11 Jun 2006 11:09:17 +0200
    Lines: 48
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
    NNTP-Posting-Host: 62.121.66.72
    Message-ID: <448bdda3$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1150016931 62.121.66.72 (11 Jun 2006 11:08:51 +0200)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: orpi
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:393876
    [ ukryj nagłówki ]

    W artykule news:d22e8$448b3c33$57cf57e4$768@news.chello.pl,
    niejaki(a): darek z adresu <ma to w dupie> napisał(a):

    > kupiłem samochód Renault nowy z gwarancją producenta
    >.....
    > i to też wywnieniono na nowe ale za filtr paliwa musze zapłacić oraz
    > za paliwo
    > ...


    trzeba było nie zgłaszać usterki gwarancyjnej, ale powołać się na
    niezgodność towaru z umową (albo kodeks cywilny, jeśli jesteś firmą)...
    i tutaj sprzedawca ma obowiązek naprawić wszelkie szkody związane z wadliwym
    towarem

    jak sądzę, nie składałeś jeszcze nic na piśmie, więc zawsze możesz
    powiedzieć, że to nie była naprawa gwarancyjna, ale skorzystałeś z uprawnień
    nadanych ci przez
    "USTAWA
    z dnia 27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego.
    (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.)"

    art.8 pkt 2.
    "2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia."


    Tak więc klawiaturka w łapki, czytaj ustawę (np.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm ), pisz pismo, zanieś w dwóch
    wgzepmlarzach i na jednym poproś o potwierdzenie odbioru.
    Oczywiście w razie problemów powiedz, że przecież nie zadeklarowałeś czy
    korzystasz z gwarancji czy rękojmii.

    A swoją drogą to przeczytaj też uważnie gwarancję lub poproś o pisemną
    informację, dlaczego musisz płacić za filtr i paliwo skoro to ich wina.



    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.mojewakacje.info/ )



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1