eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOgromne "wyrównanie" rachunku za prąd za poprzednie pół roku › Re: Ogromne "wyrównanie" rachunku za prąd za poprzednie pół roku
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ogromne "wyrównanie" rachunku za prąd za poprzednie pół roku
    Date: Wed, 18 Mar 2009 12:44:48 +0100

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Już chyba teraz możesz sobie wybrać dostarczyciela prądu.
    > Żaden z nich nie oferuje różnych sposobów odczytu?

    Wybrać możesz producenta prądu. Dostawca prądu pozostaje ten sam. Tym
    samym ceny przesyłu oraz sposób przesyłu energii, odczytu liczników itp.
    pozostaje monopolem.

    > W każdym razie jak sprawdzałem, to i tak Enea była najtańsza.

    To, że konsument może wybrać spośród kilkunastu zakładów
    energetycznych, kontrolowanych, koncesjonowanych przez państwo, gdzie
    państwo określa ile i jak mogą wyprodukować energii, za ile ją sprzedać
    oraz państwo nie dopuszcza do tego, aby powstały małe, czy nawet duże
    nowe zakłady produkujące prąd bynajmniej nie jest wolnym rynkiem. Nie ma
    się co oszukiwać: w kwestii energetyki nie ma wolnego rynku, pomimo
    tego, że konsument ma niby rzekomy wybór.

    A można zacząć pozwolić na działania oddolne - dlaczego nie mogę
    postawić sobie wiatraka i zużywać wyprodukowaną w ten sposób energię
    tylko na własne potrzeby albo sprzedawać po sąsiadach?

    --
    Liwiusz