    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odzyskanie pieniędzy
    Date: Thu, 14 Jun 2012 08:57:55 +0000 (UTC)

    On Thu, 14 Jun 2012 09:57:20 +0200, m wrote:

    > Dlaczego trudno?

    Zanim utniesz cytat, czytaj do końca (możesz też cytować do końca).

    > Klasyczny przykład takie wzbogacenia się, to że ktoś mi włożył do
    > kieszeni 350zł, ja myśląc że to moje wydałem je. Potem przychodzi do
    > mnie i mówi "oddaj 350zł" a ja mu na to "sorry, wydałem tą kasę tak że
    > nie jestem już wzbogacony". Czy tak?

    W komentarzach i orzecznictwie podkreśla się, że w ten sposób można
    argumentować tylko o przedmiotach materialnych, nie o pieniądzach.

    W orzecznictwie pisze się o tym mniej-więcej tak: "Zasadne powołanie się
    na wygaśnięcie obowiązku wydania korzyści wymaga nie tylko udowodnienia
    jej zużycia lecz nadto takiego zużycia, które powoduje trwający brak
    wzbogacenia. Gdy korzyść stanowią sumy pieniężne nie wystarcza zatem samo
    ich wyzbycie się (wydatkowanie)" (wyrok SN z 4 kwietnia 2008 r., I PK
    247/07).

    Generalnie chodzi o to, że jeśli nawet wpadło Ci do kieszeni 350 zł, to
    zawsze możesz je wyjąć z innej kieszeni.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org