    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odszkodowanie z OC sprawcy - Szkoda na osobie.
    Date: Wed, 5 Nov 2008 22:34:37 +0100

    Użytkownik "CUT" <C...@C...pl> napisał w wiadomości
    news:ges7a3$n14$1@mx1.internetia.pl...

    Co do zasady ubezpieczyciel ma obowiązek zwrócić wszystkie szkody. A więc
    zarówno te wynikające z urazu (uszczerbek na zdrowi), jak i koszty leczenia
    ale również inne poboczne koszty, których normalnie byś nie poniósł, gdyby
    nie wypadek. Przede wszystkim na wszystko co możesz zbieraj faktury czy
    rachunki.

    Na firmy pośredniczące w uzyskaniu odszkodowania uważaj. Z mojej wiedzy
    wynika, ze niektóre z nich obiecują cuda, a potem nie za bardzo są w stanie
    zrobić coś więcej, niż napisać wniosek o odszkodowanie na podstawie Twojego
    pełnomocnictwa. Ale oczywiście skorzystanie z pomocy prawnej może nie być
    złym pomysłem. Z tym, że wybierz po prostu jakąś rzetelną firmę. Ceny ich
    usług wahają się w granicach 10-50% uzyskanego odszkodowania.

    Z tego co piszesz, to na pewno masz szansę na odzyskanie należności za
    mieszkanie, z którego nie korzystasz (tylko potrzebne będą pokwitowania),
    za naukę w szkole (też pokwitowania). Jeśli na skutek nieuczęszczania na
    zajęcia stracisz rok, to w mojej ocenie ubezpieczyciel będzie musiał pokryć
    koszty tego studiowania.

    Mimo wszystko w tej sytuacji na Twoim miejscu odżałowałbym na prowizję dla
    prawnika, bo może on tutaj sporo dla Ciebie wygrać.