  • Data: 2008-01-22 13:35:41
    Temat: Re: Odsetki za zwłokę z TPSA
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jackare pisze:

    > Na jakie podstawie tak twierdzisz ? (regulamin usług TPSA. KC, wyroki
    > sądowe, inne)

    Nie mam możliwości szukać teraz konkretnych orzeczeń, ale roszczenie
    jest spełnione, jeśli dojdzie do wierzyciela w ten sposób, aby mógł nim
    dysponować. A fakt, że TPSA księguje sobie przelewy jeszcze w swoim
    systemie nie ma tutaj znaczenia. Zauważ co by było, gdyby "księgowanie"
    TPSA urządzała sobie 2 razy w roku.

    > We wszystkich zobowiązaniach publicznoprawnych jakie mam, datą
    > zobowiązującą jest data złożenia przelewu / przekazu a nie data wpływu
    > czy księgowania na koncie US czy ZUS bo na to nie mam wpływu. Czemu nie
    > miałoby tak być w telekomie zwłaszcza jeżeli ma dominującą pozycję na
    > rynku i charakter "operatora narodowego"

    Tak jak piszesz jest tylko w podatkach, ZUSie, sądach i może paru
    innych sytuacjach, które to wyjątki opisane są w odpowiednich ustawach
    lub rozporządzeniach. Pomiędzy innymi podmiotami liczy się dzień wpływu
    środków, a TPSA nie jest tutaj wyjątkiem - i słusznie. Dominująca
    pozycja oraz operator narodowy to chyba jakieś pobożne życzenia, od lat
    obywam się bez TP i mam wszystko lepiej i taniej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz