eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność za produkt › Re: Odpowiedzialność za produkt
  • Data: 2003-11-14 16:47:29
    Temat: Re: Odpowiedzialność za produkt
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Grzegorz Jureczko" <g...@p...fm> wrote in message
    news:bp2na0$hg9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Czy mógłby mi ktoś wyjaśnic znaczenie słowa "skuteczny" w poniższym
    tekście?
    > Czy można je zrozumieć jako "uzasadniony", czy rzeczywiście chodzi o
    > "odnoszący zamierzony skutek"? Nie jestem prawnikiem, więc stąd to (być
    > może) naiwne pytanie.

    Bardziej pasuje "uzasadnione". Chodzi przecież o to, że klient "miał prawo"
    wystąpić wówczas z roszczeniem nie tylko wobec producenta. Takie roszczenia,
    również wobec tych osób "zostałyby uznane", "uznanoby je za uzasadnione"
    Ale ponieważ, co za tym idzie, "przyznanoby mu rację" i "zawyrokowanoby
    zgodnie z jego życzeniem", a więc jego działanie "odniosłoby wówczas
    zamierzony skutek".
    Ale skutek odniosłoby wystąpienie z roszczeniem, więc działanie klienta, a
    nie samo roszczenie, dlatego "uzasadnione" jest chyba lepszym tłumaczeniem
    :)
    Pozdrawiam,
    MArta



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1