eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność producenta dysku twardego › Re: Odpowiedzialność producenta dysku twardego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność producenta dysku twardego
    Date: Fri, 17 Apr 2009 17:27:43 -0500
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 30
    Message-ID: <gsavpc$gi9$3@inews.gazeta.pl>
    References: <gsam7i$bko$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ppp-70-248-145-13.dsl.stlsmo.swbell.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1240007277 16969 70.248.145.13 (17 Apr 2009 22:27:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Apr 2009 22:27:57 +0000 (UTC)
    X-User: witek7205
    X-Antivirus: avast! (VPS 090212-0, 02/12/2009), Outbound message
    In-Reply-To: <gsam7i$bko$1@node2.news.atman.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:585125
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebcio wrote:
    > Witam !
    >
    > Znany producent dysków twardych, firma Seagate, wypuścił na rynek
    > serię dysków różnej pojemności, oznaczonych jako Barracuda 7200.11.
    > Szybko okazało się że bardzo duży procent tych dysków posiada wadę
    > fabryczną, która objawia się utratą dostępu do danych zapisanych na
    > dysku, przy czym dane te fizycznie nie ulegają uszkodzeniu. Firma w
    > odpowiedzi na masowe zgłoszenia problemu przyznała że taki problem
    > istnieje i opublikowała nowe oprogramowanie dysku, które powinno problem
    > rozwiązywać. Nie rozwiązuje a jak donoszą użytkownicy, potrafi
    > definitywnie uziemić dysk.
    >
    > Wiadome jest, że dyski twarde mogą ulec uszkodzeniu i w interesie
    > użytkownika jest wykonywanie regularnych kopii zapasowych danych. Z
    > drugiej jednak strony utrata dostępu do danych nie wynika z natury
    > dysku, lecz z wady w produkcie - niby nowoczesne dyski, które padają
    > nierzadko po kwartale. W tym więc przypadku usterka występowała dużo
    > wcześniej niż możnaby oczekiwać na podstawie wskaźnika (MTBF) oraz norm.
    >
    > Czy jest w takim wypadku szansa na wygranie procesu cywilnego z
    > producentem, jeśli w pozwie zażąda się bezpłatnego odzyskania danych do
    > których dostęp został uniemożliwiony ? Przypominam że jak twierdzi
    > producent, dane fizycznie nie zostały uszkodzone i nadal są dostępne na
    > talerzach dysku. Ponoć Seagate na początku oferował darmowe odzyskiwanie
    > danych, teraz jednak się z tego wycofał.
    >
    >

    he he he he

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1