eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki za jej nieskuteczność › Re: Odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki za jej nieskuteczność
    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność producenta/dostarczyciela szczepionki za jej
    nieskuteczność
    Date: Wed, 30 Dec 2020 12:33:15 +0100

    Dnia 30 Dec 2020 10:59:52 GMT, Budzik napisał(a):

    > Pewnie jakis 1ml wszystkiego... :)

    Nie bądź surowy, bo drzewiej nie bywało wcale lepiej:

    <<Kiedy rozpoczęto masowe szczepienia przeciwko ospie, również Edward
    Jenner spotkał się z krytyczną reakcją. Jenner nie stosował wariolacji, ale
    skuteczniejszą wakcynację, czyli uodpornienie za pomocą zakażenia
    materiałem pobranym ze zmian skórnych osób zainfekowanych krowianką (ospą
    krowią, od łac. vacca - krowa). Zakażenie takie powodowało stosunkowo
    łagodną krowiankę u osób szczepionych, a w konsekwencji odporność wobec
    ospy prawdziwej.
    Popularne były ilustracje, na których osobom zaszczepionym z różnych części
    ciała wyrastają krowie głowy. O szczepionce pisano jak o ,,potworze z rogami
    byka, zadem konia, szczękami krakena, zębami i pazurami tygrysa, ogonem
    krowy oraz wszystkimi potwornościami puszki Pandory w brzuchu". Potwór ten,
    niosący ,,wszelkie choroby, ból i śmierć", miał ,,pożreć ludzkość, a
    szczególnie biedne, bezradne niemowlęta".>>

    https://krytykapolityczna.pl/kraj/krotka-historia-ru
    chow-antyszczepionkowych/

    --
    uzdrawiam