  • Data: 2004-08-10 18:20:02
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zawsze sie klotnia robi jak zapodam jakis temat....
    >
    > Heehehehe a jak to jest w przypadku dajmy na to restauracji i
    szatni ??

    1985.11.27 wyrok SN III CRN 387/85, OSNC 1986/10/163
    przegląd orzeczn.: Łętowska E. NP 1987/7-8/86

    Za szkodę spowodowaną zaginięciem garderoby złożonej przez
    konsumenta korzystającego z usług zakładu gastronomicznego
    (restauracji, kawiarni itp.) w czynnej szatni ponosi odpowiedzialność
    przedsiębiorstwo prowadzące taki zakład nawet w wypadku, gdy
    szatnię prowadzi i obsługuje pracownik innego przedsiębiorstwa
    zajmującego się profesjonalnie ochroną mienia.

    1977.12.16 uchwała SN III CZP 94/77 OSNC 1978/8/134

    Zakład gastronomiczny odpowiada za utratę lub uszkodzenie odzieży
    wierzchniej pozostawionej przez konsumenta nie tylko wtedy, gdy w
    zakładzie jest płatna, strzeżona szatnia, lecz również i wówczas, gdy z
    charakteru lokalu i rodzaju spożywanych posiłków wynika, że
    konsumenci z reguły pozostawiają odzież wierzchnią na znajdujących
    się w zakładzie wieszakach. Od tej odpowiedzialności nie zwalnia
    ogłoszenie, że zakład za pozostawioną przez konsumenta odzież nie
    odpowiada.

    NA moje oko te orzeczenia wciąż są aktualne

    -> http://usenet.pomocprawna.info