    From: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Ustawa o zawodzie lekarza
    Date: Mon, 26 May 2003 18:36:45 +0000 (UTC)

    Nicki <n...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik Roman Gawron <n...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:banfef$o5c$...@i...gazeta.pl...

    > ze
    > >

    > A co w przypadku pacjentów niepełnoletnich? Kto wyraża zgodę? Czy nie
    > przypadkiem prawny opiekun ?? Czyli sama sobie mam wyrazić zgodę??

    Nie bardzo rozumiem pytanie. Przepis jest jasny. Wyrażasz zgodę na udzielenie
    okreslonego świadczenia Twojemu dziecku jako jego prawny opiekun, ale przy
    udzialniu świadczenia masz prawo uczestniczyć tylko za zgodą lekarza.

    Wyżej piszesz:
    > Ale nie pytałam na grupie o to czy prawa nadane są słuszne z punktu widzenia
    > grupowiczów tylko jakie artykuły dają takie prawa (nie wiem czy to
    > przypadkiem nie Karta Praw Pacjenta) - o tym, że takie prawo mam wiem, bo
    > kiedyś się o tym naczytałam w gazetach.

    Obawiam się, że gazety wprowadziły Cię w błąd. Przepis dla mnie jest
    jednoznaczny.

    I jeszcze porębie:
    > To można wstawić brzdąca lekarzowi do gabinetu - niech sam fachowiec ustala
    > co mu jest, bez udziału laika patrzącego mu na ręce.

    Czym innym jest wywiad lekarski, czym innym udzielenie świadczenia medycznego
    po postawieniu diagnozy. Tak przynajmniej ja myślę.