eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdmowa sprzedaży osobie bez telefonu, czy legalna? › Re: Odmowa sprzedaży osobie bez telefonu, czy legalna?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!news.nask.
    org.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!a21g2000yqc.googl
    egroups.com!not-for-mail
    From: Rowerex <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa sprzedaży osobie bez telefonu, czy legalna?
    Date: Sat, 12 Dec 2009 09:12:21 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 78
    Message-ID: <f...@a...googlegroups.com>
    References: <hfu3ve$2r3$2@news.interia.pl> <hfu5vv$9ii$1@inews.gazeta.pl>
    <hfu4qt$483$2@news.interia.pl>
    <a...@f...googlegroups.com>
    <7...@g...googlegroups.com>
    <7...@z...googlegroups.com>
    <6...@b...googlegroups.com>
    <c...@b...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 89.231.244.238
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1260637942 24156 127.0.0.1 (12 Dec 2009 17:12:22 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Dec 2009 17:12:22 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: a21g2000yqc.googlegroups.com; posting-host=89.231.244.238;
    posting-account=lfrGeQoAAACtcGsIbSdCj_nSfRfLyz_L
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.3)
    Gecko/20090824 Firefox/3.5.3,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:619612
    [ ukryj nagłówki ]

    On 12 Gru, 13:44, BK <b...@g...com> wrote:
    > On 12 Gru, 13:09, Rowerex <r...@o...pl> wrote:
    >
    >
    >
    > > On 12 Gru, 09:36, BK <b...@g...com> wrote:
    >
    > > > I ta bezczelna dyskryminacja ludzi bez internetu przez sklepy
    > > > internetowe.
    >
    > > A czemu nie?
    >
    > > Z innej beczki - płatne strony internetowe wymagają hasła, np. aby je
    > > uzyskać i jednocześnie zapłacić należy wysłać sms i trudno się czasem
    > > doszukać innej opcji. Tylko jak to zrobić nie posiadając telefonu
    > > komórkowego...  - obowiązku posiadania komórki póki co jeszcze nie ma,
    > > ale trwają prace nad wszczepianiem ich pod skórę tuż po porodzie...
    >
    > > Można też sobie wyobrazić, że rząd zaplanuje internetową sprzedaż
    > > szczepionek na kaczkowatą grypę typu Tu1-Ka2, tyle że aby ją kupić
    > > trzeba będzie mieć internet i telefon komórkowy zarejestrowany na
    > > nazwisko kupującego (ot, taka forma identyfikacji). I co? Zaraz
    > > skończyłoby się to wielką awanturą, wnioskami do Trybunału
    > > Konstytucyjnego (naruszenie konstytucji?), komisjami śledczymi i
    > > wietrzeniem ciemnych powiązań z lobby komórkowo-telefonicznym...
    >
    > > Pozdr-
    > > -Rowerex
    >
    > cool ale nie mowimy o rzadzie i szczepionce tylko o prywatnej firmie i
    > towarze, ktory mozna kupic w 248372984 innych firmach
    >
    > pora sobie uswiadomic, ze dyskryminacja byla, jest i bedzie
    >
    > nie zawsze jest czyms z czym mozna/nalezy walczyc, nie jest czyms za
    > co mozna karac
    >
    > niedopuszczalne sa _pewne_ formy dyskryminacji ale nie kazda
    > dyskryminacja

    Rzecz jasna się zgadzam - ściganie z urzędu wszelkich form
    dyskryminacji byłoby bez sensu. Ewentualną "karę" mogą wymierzyć
    klienci, zwyczajnie pomijając pewne sklepy i temu podobne.

    No ale wiadomo, najlepiej być pięknym, bogatym, wtedy nikt nie stawia
    problemów - biednemu wiatr w oczy ;-)

    > trudno za przejaw niesprawiedliwej i nieuzasadnionej dyskryminacji
    > uznac np. sklap internetowy dostepny jedynie dla ludzi majacych dostep
    > do internetu :)

    Z tym że sprawa opisana przez wątkotwórce dotyczy osoby, która takowy
    dostęp ma... I jakoś w tej dyskusji chyba nikt nie zwrócił uwagi na
    to, że owa osoba _zapłaciła_ już za towar, a sklep odmawia wysłania
    towaru stawiając jakieś tam warunki.

    Pytanie, czy konieczność posiadania telefonu jest opisana w
    regulaminie owego sklepu, czy kupujący się z nim zapoznał, czy sklep
    ma w ogóle jakiś swój regulamin i gdzie ten regulamin można sobie
    ewentualnie wsadzić z prawnego punktu widzenia.

    Jeśli sklep wyraźnie nie informuje o warunkach wysyłki, to trudno
    dopatrzyć się przyczyn dla których odmawia wysyłki za opłacony towar.
    Jedna ze stron z umowy się już wywiązała, a druga nie - pytanie co z
    ową umową...

    Pozdr-
    -Rowerex

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1