eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdmowa przyjęcia pracy dyplomowej przez opiekuna. POMOCY!!! › Re: Odmowa przyjęcia pracy dyplomowej przez opiekuna. POMOCY!!!
  • Data: 2005-09-16 14:38:36
    Temat: Re: Odmowa przyjęcia pracy dyplomowej przez opiekuna. POMOCY!!!
    Od: Przemyslaw Brojewski <b...@k...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

    szlovak <q...@o...pl> wrote:

    > nie wiem czy do mnie , ale na stronie
    > http://babbage.cs.qc.edu/courses/cs341/IEEE-754hex32
    .html jest
    > konwersja . W sumie najmniejsza różnica pomiędzy kolejnymi wartościami
    > , zwiększając np. ostatni bajt wynosi mało, na tyle mało że błąd
    > względny pomiędzy wartością np dla 90BF3A57 a 90BF3A58 wynosi
    > -7.97937430475E-08 więc jest to bardzo dokładnie i kwadratowa aproks.
    > musiała by być na wielu przedziałach, co znacząco zwiększyło by kod
    > programu ,wiele razy, trudno powiedzieć ile na oko. A chcąc robić
    > funkcję w IEEE 754 trzeba robić ją w miarę dokładnie , bo inaczej po co
    > 3 bajty mantysy

    No cóż, stosując jeden przedział mam dokładność na poziomie 10^-4.
    Stosująć dwa - 10^-5. Sądzę że 32 przedziały to już będzie za dużo.
    Ale nie chciało mi się sprawdzać w końu ja nie piszę żadnej pracy.
    Zauważyłem tylko, że na celeronie jedna instrukcja koprocesora - sqrtf
    wykonuję się 2 do 3 razy wolniej niż jedno porównanie, 3 mnożenia
    i dwa dodawania w double precision. Więc ten sposób liczenia ma sens,
    przynajmniej na niektórych PC-tach.

    Przemek.

    PS: FUT warning, bo zupełnie off topic.