eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. › Re: Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 21 Sep 2015 23:40:15 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru
    kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
    From: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 14:26:44 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

    > [...]
    >
    > Dodatkowym problemem jest tu odpowiedź na pytanie: problemy
    > dla kogo i dlaczego u tego, kto ma pieniądze w kasie? ;>

    > I o tym pisze pytający - odbiera pracownik, twierdzi że nie
    > ma uprawnienia do otwierania przesyłek, odłożył na stos, szef
    > przyszedł, otwarli... i którym przepisem dasz mu po głowie,
    > twierdząc że sam sobie winien, jak nie otwarł przy kurierze?
    >
    > Żeby taka teza była słuszna, odbiorca powinien się ZGODZIĆ na
    > nią przed przesyłką.
    > Czy istnieje przepis, że "sprzedawca jest zobowiązany stosować
> [...]

    Ja zaproponowałem aby każda strona stała się magazynierem.
    Czyli, przychodzi towar do klienta wówczas klient tak jak magazynier
    musi sprawdzić co jest w pudełku, a tym bardziej dotyczy to sklepu
    internetowego, który z racji bycia podmiotem gospodarczym
    powinien wręcz zadbać o prawidłową procedurę przyjęcia towaru
    na magazyn (świadkiem jest dostawca bez ponoszenia dodatkowych
    kosztów bo taka jest procedura przyjmowania towarów na magazyn).

    Wiem, że są inne systemy sprzedażowe/przesyłkowe np. Inpost
    gdzie towar jest przekazywany przez skrytki, i tu jest problem
    bo nie ma świadka przyjęcia/odbioru towaru i całe ryzyko
    (bo jest to ryzyko) przeniesione jest na odbiorcę,
    który w tym momencie, w razie sporu, na ogół jest stroną przegraną.

    Oczywiście na usnecie zabieram głos w dyskusji nie jako prawnik.

    Andrzej.