eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy. › Re: Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
  • Data: 2015-09-22 08:40:15
    Temat: Re: Odmowa konsumentowi przez przedsiebiorce prawa do zwrotu towaru kupionego na odleglosc a zastaw na zakupionej rzeczy.
    Od: n...@t...net.pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 14:26:44 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:
    > On Mon, 7 Sep 2015, n...@t...net.pl wrote:
    >
    > > W dniu poniedziałek, 7 września 2015 16:54:42 UTC+2 użytkownik ˙˙ćęłńó˙˙Ľż
    napisał:
    > >> Żartujesz, prawda?
    > >> No i wiesz, nieuczciwy sprzedawca zrobi notatkę z 8 świadkami, przecież
    > >> zależy im na robocie.
    > [...]
    > >
    > > Po co 8 świadków jak wystarczy jeden - doręczyciel,
    > > który bierze z powrotem pudełko i przesyła do nadawcy
    > > wraz tą notatką. Jeśli ktoś nie sprawdzi przy nim
    > > to wychodzą z takiego zachowania problemy.
    >
    > Dodatkowym problemem jest tu odpowiedź na pytanie: problemy
    > dla kogo i dlaczego u tego, kto ma pieniądze w kasie? ;>
    >
    > > Oczywiście, że jest prawo zwrotu w ciągu 14 dni ale
    > > rzecz musi być sprawna i nadająca się do sprzedaży
    >
    > I o tym pisze pytający - odbiera pracownik, twierdzi że nie
    > ma uprawnienia do otwierania przesyłek, odłożył na stos, szef
    > przyszedł, otwarli... i którym przepisem dasz mu po głowie,
    > twierdząc że sam sobie winien, jak nie otwarł przy kurierze?
    >
    > Żeby taka teza była słuszna, odbiorca powinien się ZGODZIĆ na
    > nią przed przesyłką.
    > Czy istnieje przepis, że "sprzedawca jest zobowiązany stosować
    > do siebie wszystkie umowne wymagania, których żądał od klienta
    > we właśnej ofercie", bo nie znam? (a rozwiązałby ten problem :>)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Ja zaproponowałem aby każda strona stała się magazynierem.
    Czyli, przychodzi towar do klienta wówczas klient tak jak magazynier
    musi sprawdzić co jest w pudełku, a tym bardziej dotyczy to sklepu
    internetowego, który z racji bycia podmiotem gospodarczym
    powinien wręcz zadbać o prawidłową procedurę przyjęcia towaru
    na magazyn (świadkiem jest dostawca bez ponoszenia dodatkowych
    kosztów bo taka jest procedura przyjmowania towarów na magazyn).

    Wiem, że są inne systemy sprzedażowe/przesyłkowe np. Inpost
    gdzie towar jest przekazywany przez skrytki, i tu jest problem
    bo nie ma świadka przyjęcia/odbioru towaru i całe ryzyko
    (bo jest to ryzyko) przeniesione jest na odbiorcę,
    który w tym momencie, w razie sporu, na ogół jest stroną przegraną.

    Oczywiście na usnecie zabieram głos w dyskusji nie jako prawnik.

    Andrzej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1