  • Data: 2011-03-18 13:14:26
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (18.03.2011 07:58), NKAB - wrote:

    > Ja zawsze uważałem, że licencja to coś takiego:
    > robimy u nas fiata na licencji fiata.
    > Natomiast jak włoch sprzedaje u nas swojego fiata
    > to już nie jest to żadna licencja tylko ich fiat.

    Tyle że w przeciwieństwie do samochodu, z oprogramowaniem nie możesz
    zrobić nic bez osobnej zgody - właśnie licencji.

    Nie ma ustawy o ochronie praw motoryzacyjnych i pokrewnych, zaś w
    przypadku praw autorskich - są.

    > Program też jest gotowym wyrobem, który osobiście liczę
    > w egzemplarzach.

    Ale czym jest ten egzemplarz, pudełkiem? nośnikiem? Czy pozwalasz
    użytkownikowi kopiować na inny nośnik (poza kopią zapasową na którą mu
    pozwala ustawa) czy nie?

    > Staram się być komunikatywnym zwłaszcza w umowach,
    > natomiast prawnicy niech interpretują to po swojemu.
    >
    > Dla mnie i dla sądów ważna jest jednoznaczność
    > wyrażona prostym potocznym językiem.
    > Dzięki temu mam klientów.

    Jakbyś tak pogrzebał, to by Ci wyszło że wcale sytuacja twoja i twoich
    klientów nie jest taka jednoznaczna.

    p. m.