  • Data: 2007-11-19 10:39:17
    Temat: Re: Ochrona dóbr osobistych - książka
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    b...@g...com napisał(a):
    > 1. Czy jesli jakiś rzeczywisty Jan Kowalski pasuje do profilu, tzn.
    > jest taki gość, który nazywa się naprawdę Jan Kowalski i odpowiada
    > opisowi przedstawionemu w książce - to może on podnieść zarzut
    > naruszenia dóbr osobistych?

    Zarzut może podnieść zawsze, sąd odrzuci lub przyjmie.

    > 2. Jesli tak, to czy zmieni coś, jeśli nie będzie to "Kowalski" tylko
    > "Cowalski" ale reszta będzie pasowała?

    Sąd oceni.

    > 3. Kto tak naprawdę narusza - wydawca czy autor?

    Żaden, jeden z nich albo obaj. :)

    > 4. Czy jeśli będzie jakiś disclaimer typu "wszystkie postaci są
    > wymyślone itd." to coś to zmienia?

    Sąd oceni.

    > 5. Czy jeśli w książce nie ma treści godzących w dobra, to czy samo
    > wykorzystanie rzeczywistej postaci coś narusza?

    Prywatność też należy do dóbr osobistych chronionych prawnie.

    Pewnie nie będziesz zadowolona z tak niekonkretnych odpowiedzi, ale nie
    przedstawiłaś konkretnej sprawy, a tutaj prawniczy diabeł tkwi w
    szczegółach, profesjonalny prawnik (ja nim nie jestem) nawet znając
    wszystkie szczegóły też Ci nie da całkowicie jednoznacznej odpowiedzi.

    R.