    From: "Michal Letowski" <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ocena z religii na swiadectwie- Czy musi byc? PROBLEM
    Date: Wed, 30 Apr 2003 16:26:05 +0200

    Użytkownik "Rafal M" <markii@No_Spam_poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:b8ob6e$evr$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Jestem teraz w klasie maturalnej.
    > Tak sie sklada ze mam wystawiona ocena dopuszczajaca (dawny mierny) z
    > religii.
    > Czy a ocena musi sie znalesc na swiadectwie?
    > Nie jestem pewnie, ale kiedys slychalem w TV ze mozna zlozyc podanie o nie
    > uwzgeldnianie tej oceny na swiadectwie koncowym.
    >
    > Czy to prawda?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
    z dnia 14 kwietnia 1992 r.
    w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych
    przedszkolach i szkołach
    (Dz. U. Nr 36, poz. 155, z 1993 r. Nr 83, poz. 390 oraz z 1999 r. Nr 67,
    poz. 753)
    obowiązuje od dnia 9 maja 1992 r.

    § 9. 1. Ocena z religii lub etyki umieszczana jest na świadectwie szkolnym
    bezpośrednio po ocenie ze sprawowania. W celu wyeliminowania ewentualnych
    przejawów nietolerancji nie należy zamieszczać danych, z których wynikałoby,
    na zajęcia z jakiej religii (bądź etyki) uczeń uczęszczał.
    2. Ocena z religii (etyki) nie ma wpływu na promowanie ucznia do następnej
    klasy.
    3. Ocena z religii (etyki) jest wystawiana według skali ocen przyjętej w
    danej klasie.
    4. Uczniowie korzystający z nauki religii lub etyki organizowanej przez
    organy prowadzące szkoły według zasad określonych w § 2 ust. 2-4 otrzymują
    ocenę z religii/etyki na świadectwie wydawanym przez szkołę, do której
    uczęszczają, na podstawie zaświadczenia katechety lub nauczyciela etyki.

    Wydaje mi się, że sformułowanie "umieszczana jest" wyraźnie sugeruje,
    że trzeba ją wpisać. Ale podanie zawsze złożyć możesz, niech dyrekcja też
    sobie trochę pogrzebie w przepisach.

    Michał Łętowski