    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 26 Mar 2011 18:56:06 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Obowiązkowy urlop 10-dniowy??

    On Fri, 25 Mar 2011, Adam B wrote:

    > "powinien" - norma względnie wiążąca, "musi" - norma bezwzględnie wiążąca.
    > Masz na myśli legislację czy orzecznictwo?

    A Ty masz na myśli język potoczny (często mocno nieścisły) czy prawny?

    > Jeżeli pierwsze, rozwiń proszę swoją wypowiedź.

    Jeśli drugie z wymienionych przeze mnie, to napisz czy wjeżdżający
    na skrzyżowanie oznakowane C-12, takie o kształcie "zwykłego ronda"
    (chodzi o to że kwestia polega na pytaniu o język/słownik, nie
    o jakąś pułapkę gemetryczną) musi skręcić w prawo.
    Regularni czytelnicy już wiedzą co mam w zanadrzu ;)

    Pytanie drugie - możesz wskazać przepis stanowiący że ktoś
    coś *musi*?
    IMVHO - trudno będzie.
    Skoro *musi*, to wcale nie trzeba przepisu (bo jest jasne
    co zrobi). Przepis jest potrzebny na wypadki "może zrobić ale
    nie chce" bądź "może zrobić ale nie powinien".

    pzdr, Gotfryd