    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 1 Jun 2011 10:10:23 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Obowiązkowe kamery w samochodach

    On Wed, 1 Jun 2011, szerszen wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:is4omt$le7$...@n...onet.pl...

    > płacę za swoje, za cudze nie mam zamiaru, tak trudno to pojąć?

    Masz wyłączenie (z ubezpieczenia oraz ze składki) szkód spowodowanych
    przez osoby trzecie?
    Bo jeśli nie, to właśnie za to płacisz - za możliwość, że to osoba
    trzecia spowoduje szkodę, a ubezpieczyciel będzie musiał wypłacić
    i samemu dochodzić regresu.
    Druga wersja, czyli ze to wyłączenie masz, jest dość wątpliwa
    - ubezpieczyciel będzie miał trudności dowodowe w wykazaniu
    "tej szkody Pan sobie sam nie zrobił rozwalając się o słup,
    to ktoś Panu wyskoczył przed maskę i przez to Pan się rozbił,
    więc odszkodowanie się nie należy".
    Wątpię, aby na takie wyłączenie się zgodził.
    Inaczej mówiąc - sądzę, że wbrew temu co piszesz, jednak płacisz :D

    pzdr, Gotfryd