    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiazek przyjecia pisma-czy istnieje
    Date: Sat, 5 Jan 2008 20:03:01 +0000 (UTC)

    Dnia 05.01.2008 Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał/a:

    > Google->kodeks cywilny. oświadczenie woli, mógł się zapoznać

    Mógł się zapoznać z treścią oświadczenia, jeśli odebrał polecony.
    Można dyskutować, co w przypadku, jeśli odmówił przyjęcia, czyli w sposób
    świadomy odebrał sobie możliwość zapoznania się z treścią. Natomiast wyjaśnij
    mi, w jaki to cudowny sposób (bez posiadania zdolności nadprzyrodzonych)
    mógł się zapoznać z treścią pisma, po którym zostały mu tylko dwa smutne
    awiza w skrzynce, umieszczone tam w trakcie jego pobytu na wakacjach? Pismo
    jest już z powrotem u nadawcy. W Człuchowie jest facet, który podobno
    mógłby się podjąć takiego zadania. Powiem Ci szczerze, że nie wiem, jak Ty,
    ale ja w takiej sytuacji jestem bezradny - nie mam pisma, nie znam jego treści,
    a nawet nie wiem, od kogo była awizowana przesyłka (bo na awizie z PP to nie
    jest napisane).

    Kiedy pisze do mnie skarbowy, to ten cud, że wiem, co do mnie pisał, nawet
    jeśli nie mam możliwości wiedzieć :) dokonuje się na moc art 44 KPA. Kiedy
    pisze sąd, to również na podstawie właściwych przepisów. Ale jakoś nie
    umiem znaleźć, gdzie to jest napisane, że wysłanie komuś jakiegoś oświadczenia
    listem poleconym bezwarunkowo oznacza, że adresat się z jego treścią
    zapoznał. Może Ty wiesz?

    No chyba, że Johnsonowi chodziło o odmowę (świadomą) przyjęcia poleconego.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/