    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 19 Mar 2014 00:36:57 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Obowiązek kablowania konstytucyjny.
    <lfu1jo$bo8$1@speranza.aioe.org> <1...@d...icnet>
    <lfub0v$t70$1@speranza.aioe.org>
    <5322b22a$0$2236$65785112@news.neostrada.pl>
    <lg1eoq$dgd$1@speranza.aioe.org>
    <53244964$0$2359$65785112@news.neostrada.pl>
    <lg1jk3$pj3$1@speranza.aioe.org>

    On Sat, 15 Mar 2014, ikarek wrote:

    > Chodzi o efekt skali, który można osiągnąć tylko - jak rozumiem,
    > bo prawnikiem nie jestem - karą w trybie administracyjnym.

    Jako osobnik również nie będący prawnikiem, który wiele razy powoływał
    się na procedurę administracyjną właśnie, dla porządku dodam, że
    metodę "obowiązku nadzoru" można również realizować w procedurze
    karnej (tudzież wykroczeniowej), przykładowo art.106, 84 czy 117 KW.

    Pozostaje tu jednak element "zawinionego niedopilnowania", który
    może dotyczyć rzeczy (numeru który należy zawiesić na domie, nie
    zaś domu!), dziecka, osoby niedołężnej itd.

    Do kary administracyjnej zaś:

    > Nie o "państwowe" ustalanie winnych,

    ...otóż to, nie trzeba winy.
    Nic się nie musi stać.