  • Data: 2011-05-31 10:40:47
    Temat: Re: Oble -- sprawa sądu nad zbrodniarzami typu Osama bin Laden
    Od: " GK" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > Pytam oto, czy było dochodzenie, a nie o to, czy było prowadzone przez
    > sąd. :)
    Czyżby?

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > OK. Wyrok. Więc i jakiś sąd. OBLa też sądzono?
    > Moim zdaniem tak, choć OBL nie zaszczycił swą
    > obecnością sędziów czy sądów świata, który rujnował. :)

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > A mógłbyś streścić? ;)
    > [Google tłumaczy -- ale nie streszcza]
    Życzę powodzenia w tłumaczeniu tekstów prawniczych/prawnych z Googlem.:)

    Kongres uchwałą "The Authorization to Use Military Force Act Against
    Terrorists" podjętą 18 września 2001 r. upoważnił prezydenta do użycia
    wszelkiej "koniecznej i odpowiedniej siły (środków)" wobec tych, których uzna
    on za odpowiedzialnych za planowanie, popełnienie lub pomocnictwo w zamachach
    z 11 września 2001 r. Administracja traktuje akcję jako element istniejącej
    walki zbrojnej z Al-Kaidą więc zastosowania nie ma zakaz pozbawiania życia z
    Executive Order 12333 ("United States Intelligence Activities") z 4 grudnia
    1981 r. A poza tym żołnierze działali w samoobronie - i co nam zrobicie?

    Jakość streszczenia jest niska, nie chce mi się tego stylistycznie układać,
    ani szukać bardzo dokładnych prawnych/prawniczych odpowiedników pojęć, wybacz.

    GK