    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT: weksel, deklaracja, bylo: Odzyskanie weksla...
    Date: Fri, 26 Nov 2010 07:44:39 +0100

    > Słowa "po co" dotyczą pytania banku "czy innej firmy"? :D

    I tych, i tych, bo wszyscy robią takie błędy. Ale o ile z Hurtownią
    Jan Kowalski można się umówić na wódce i pogadać z Jankiem na temat
    odpowiedniej umowy wekslowej, albo w ogóle można zrezygnować z Hurtowni
    na rzecz innej, o tyle z Bankiem ani nie pogadasz (wiedzą lepiej), ani
    nie zmienisz (bo wszędzie jest tak samo).

    > nie walczyłem, a prawnicy firm w których to się zdarzało szybko
    > się doszkalali po spotkaniach ze mną, był drastyczny postęp
    > przy drugim spotkaniu ;)

    To jest budujące :)

    > Może za trudne? ;)

    To chyba Ty ukułeś termin "prawo powielaczowe"? Jak ktoś szuka
    informacji o wekslu in blanco w internecie (a nie oszukujmy się, nawet
    prawnicy tak robią), to w 95% przypadkach znajdzie właśnie deklaracje
    wystawcy weksla.

    Małe żuczki zabezpieczając swoje kilkutysięczne,
    kilkudziesięciotysięczne zobowiązania podpisują bez mrugnięcia weksle
    "gołe". Ciekaw jestem, czy jak "wielkie ryby" podpisują umowy na
    miliony, czy dziesiątki milionów, to również tak lekceważąco podchodzą
    do weksla i ochrony dłużnika.

    --
    Liwiusz