  • Data: 2009-02-09 12:24:47
    Temat: Re: [OT] jak można gwałcić żonę?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kapsel pisze:

    > Ej, zjadę z tematu, ale kolejny raz natrafiam na sformułowanie "jesień
    > średniowiecza"... cholera, na historii nic o tym nie mówili, w google też
    > generalnie znalazłem tylko przykłady zastosowania, za to nie mogę zakumać o
    > co biega w tym zwrocie. Objaśni kto? :>

    "Jesień średniowiecza" to tłumaczenie fragmentu dialogu z filmu Pulp
    Fiction wykonane przez Ewę Gałązkę-Salamon. Jest tam scena, kiedy to
    uwięzieni bohaterowie u pedała-zboczeńca (po gwałcie na jednym z nich)
    po oswobodzeniu się łapią sprawcę, a jedna z ofiar mówi (po
    przetłumaczeniu), iż "zawoła kolegów z palnikami gazowymi i zrobią mu z
    dupy jesień średniowiecza".

    Samo wyrażenie "jesień średniowiecza" to tytuł znanej książki Johana
    Huizingi z początku XX wieku, wydawane do dziś, niewątpliwie stąd Ewa
    zaczerpnęła ten zwrot.

    --
    Liwiusz