eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancjaRe: [OT]Re: gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT]Re: gwarancja
    Date: Mon, 28 Jan 2013 13:47:18 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 27
    Message-ID: <ke5s0m$589$1@news.task.gda.pl>
    References: <kdu4te$q09$1@news.task.gda.pl>
    <5102c1e9$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <5103f1f8$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke0rpj$87t$1@news.task.gda.pl>
    <5104110e$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke1a36$g39$2@news.task.gda.pl>
    <51043e93$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke1f60$tpu$1@news.task.gda.pl> <ke5cv7$pk4$1@dont-email.me>
    <ke5des$r7e$1@news.task.gda.pl>
    <51066849$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <51067238$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217-67-195-118.itsa.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1359377238 5385 217.67.195.118 (28 Jan 2013 12:47:18 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Jan 2013 12:47:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130107
    Thunderbird/17.0.2
    In-Reply-To: <51067238$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:714325
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-01-28 13:42, m pisze:
    > Trochę offtopicznie - czy nie macie wrażenia że gwarancja staje się
    > powoli czymś martwym, coś jak weksel?

    Bój się Boga, weksel martwy? :)))


    > W sensie - że formalnie niby jest i w większych sprawach (typu kotły
    > gazowe, dreamlinery czy jakieś tam ciągniki widłowe) ma zastosowanie,
    > ale w życiu codziennym wyparła ją polityka marketów (a co za tym idzie -
    > sklepów) żeby takie sprawy rozpatrywać we własnym zakresie "na paragon"?
    >
    > Od co najmniej 10 lat ani razu nie podbijałem karty gwarancyjnej, więc
    > co za tym idzie, nie miałem w wielu przypadkach (jeżeli nie w
    > większości) ważnej gwarancji. A reklamowałem w wielu przypadkach,
    > właśnie u sprzedawcy.

    Generalnie ustawa konsumencka jest lepsza od standardowych warunków
    gwarancji, więc słusznie wypiera gwarancje.

    W przeciwieństwie do weksla, którego stosowane zamienniki (jakieś
    podpisy na fakturze, czy inne umowy) nie są lepsze, a niestosowanie
    weksla wynika wyłącznie z niewiedzy, a nie z braku potrzeby :)

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1