  • Data: 2010-08-06 07:07:41
    Temat: Re: OT Re: DHL czy maja prawo?
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > DHL NIE DZWONI.

    Najwyraźniej masz pecha.
    Ja z DHLem nie mam większych problemów w tym zakresie.

    Za to za najbardziej baniacką firmę uważam GLS.
    Mają (może już nie, ale nie mam ochoty sprawdzać) dość kuriozalny zwyczaj
    wystawiania faktury tylko i wyłącznie wówczas, gdy poda się kurierowi
    aktualne dane* (wypełniając jakiś formularzyk). Nie można przekazać ich
    telefonicznie. Potem faktura przychodzi pocztą. Za każdym razem jest ten
    sam proceder, bo oni nie prowadzą bazy klientów, z którymi nie zawarli
    umowy długoterminowej.
    Nie jest to oczywiście wielki problem, ale jakoś tak się dość często
    zdarzało, że kurier albo gubił ten formularzyk albo ... nie mam pomysłu,
    może go zjadał. W każdym razie nie dostarczał tam, gdzie trzeba, bo po co?
    :-/ Efekt był tego taki, że gdy po jakimś czasie dzwoniłem do GLS, że
    faktura do mnie nie doszła i proszę o duplikat, to pojawiało się pytanie,
    ale o ssso chozi i jaka faktura. Owszem, usługę wykonano, mają KP w kasie,
    ale sorry wielkie, nie mogą już faktury wystawić, bo nie podałem danych
    kurierowi. Oczywiście moje zapewnienia, że podałem, na nic się nie zdawały.
    One nie mają = ja nie podałem.
    A faktura przechodziła mi bokiem, bo panie tłumaczyły, że już nie mogą jej
    wystawić (nie wiem, na ile to była prawda).

    * przy czym trzeba o tym wiedzieć samemu, bo kurier nie ma w zwyczaju
    informować o takich szczegółach :-/

    > Podanie telefonu nic nie da jak kurier nie zadzwoni.
    > Aha, telefonów do kurierów nie podają.

    Nie, ale jeśli jest taka potrzeba, to sami do niego dzwonią.
    Chociaż kiedyś podawali.

    > Raz zadzwoniłam wczesnym rankiem o lokalnego DHLa i spytałam, który
    > kuruer ma moja paczkę i czy moge dostać do niego telefon to bym się z nim
    > umówiła.
    > "Nie podajemy, bo jakby tak wszyscy dzwonili to by kurierzy nie mogli
    > pracować."

    I masz tak notorycznie?
    Jeśli tak, to albo to jakiś porypany oddział albo faktycznie pech Cię nie
    opuszcza ;-)

    > Niestety, czasami nie ma wyboru, jak wysyłający ma np. umowę z DHLem i
    > dla mnie jednej nie będzie innego kuriera wzywał.

    A jaki to problem, jeśli za przesyłkę płacisz Ty (jak sądzę)?

    Pozdrawiam
    K.