    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC sprzedanego samochodu
    Date: Thu, 20 Nov 2008 14:27:35 -0600

    J.A. wrote:
    > Witam,
    > Firma ubezpieczeniowa domaga się ode mnie, żebym dostarczył jej
    > umowę kupna/sprzedaży samochodu, którego pozbyłem się rok temu.
    > Samochód miał polisę w tej firmie wystawioną na poprzedniego
    > właściciela, widocznie po sprzedaży przepisali ją na mnie.
    > Ale ja opłaciłem polisę u innego ubezpieczyciela. W tej firmie
    > nigdy niczego nie podpisywałem.

    Nie musiałeś. Posłowie podpisali to za ciebie. Polisa przechodzi na
    ciebie razem z samochodem.

    Przedłużyli polisę poprzedniego
    > właściciela, ale już na moje nazwisko.

    zgadza się.

    Czy mieli do prawo do
    > zmiany nazwiska na polisie mimo, że nie było na niej mojego
    > podpisu?

    tak.

    > Teraz się domagają, żebym jechał dwieście kilometrów, aby im tę
    > umowę pokazać.

    zapytaj pod jaki numer masz wysłać faks, albo na jaki adres zaadresowac
    koperte. Niestety znaczek bedziesz jednak musial kupic.

    > Podejrzewam, że chcą mi podliczyć, że nie płaciłem
    > u nich składek i wyciągnąć pieniądze.

    Słusznie podejrzewasz.

    > Mają do tego prawo, czy nie?
    tak

    > Mam tracić czas i pieniądze na
    > bzdury, czy istnieje jakieś poważne zagrożenie jeśli im tego nie
    > dostarczę?

    to dopiero początek.

    > Pisałem im już, że nie jestem właścicielem samochodu.

    ale byłeś. I za okres kiedy byłeś im sie należy składka.
    Umowa z poprzedniego właściciela przeszła na ciebie, a ty jej nigdy nie
    wypowiedziałeś, więć ją miałeś, tylko, że składki nie zapłaciłeś.
    To że sobie wykupiłeś drugą polisę, to twoja sprawa. Nie ma zakazu
    posiadania wiecej niz jednego OC.

    W Urzędzie
    > Komunikacji mogą sobie sprawdzić, jak nie wierzą. Ale im to nie
    > wystarcza.

    nie moga, bo im urzad komunikacji zadnych informacji nie udzieli.