    From: Maverick <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC sprzedanego samochodu
    Date: Thu, 20 Nov 2008 19:27:45 +0100

    J.A. wrote:
    > Witam,
    > Firma ubezpieczeniowa domaga się ode mnie, żebym dostarczył jej
    > umowę kupna/sprzedaży samochodu, którego pozbyłem się rok temu.
    > Samochód miał polisę w tej firmie wystawioną na poprzedniego
    > właściciela, widocznie po sprzedaży przepisali ją na mnie.
    > Ale ja opłaciłem polisę u innego ubezpieczyciela. W tej firmie
    > nigdy niczego nie podpisywałem. Przedłużyli polisę poprzedniego
    > właściciela, ale już na moje nazwisko. Czy mieli do prawo do
    > zmiany nazwiska na polisie mimo, że nie było na niej mojego
    > podpisu?

    Zgodnie z ustawa OC MUSI SIE PRZEDLUZYC NA NAST ROK, jesli nie zostalo
    wypowiedziane. OC idzie za samochodem, a wiec zgodnie z obowiazkiem
    przedluzyli Ci umowe. Pyt - czy zmienili naswisko na umowie - nie sadze.
    Pewnie poprzedni wlasciciel poinformowal ich ze sprzedal samochod panu
    XXXX i podal twoje dane. Skoro nie wypowiedziales umowy - to znaczy ze
    umowa OC sie przedluzyla - i musisz zaplacic.

    Oplacenie OC w innym TU nie ma znaczenia. Mozesz miec i 10 umow OC,
    wyplata tylko z jednego.

    > Teraz się domagają, żebym jechał dwieście kilometrów, aby im tę
    > umowę pokazać. Podejrzewam, że chcą mi podliczyć, że nie płaciłem
    > u nich składek i wyciągnąć pieniądze.
    > Mają do tego prawo, czy nie? Mam tracić czas i pieniądze na
    > bzdury, czy istnieje jakieś poważne zagrożenie jeśli im tego nie
    > dostarczę?

    Maja. W razie czego moga Cie pozwac do sadu i wygraja. Jedynie ich dobra
    wola ze moga odstapic od umowy (jak sie ladnie wytlumaczysz i trafisz na
    czlowieka) - ale wg prawa - wisisz im kase.

    > Pisałem im już, że nie jestem właścicielem samochodu. W Urzędzie
    > Komunikacji mogą sobie sprawdzić, jak nie wierzą. Ale im to nie
    > wystarcza.

    Skoro juz sprzedales auto to pewnie chca zebys ich poinformowal komu.

    PS. Wazne u kogo byl samochod w pierwszym dniu po koncu starej umowy (a
    raczej w drugim, bo da sie dowiesc ze wg ustawy umowa powinna byc np od
    10 stycznia 2007 do 10 stycznia 2008 - podobno tak sie prawnicy
    wypowiadaja). Piszesz ze wykupiles nowa umowe - to znacyz ze byl u
    Ciebie - a to oznacza ze ty powiniens zaplacic (a nie ten co obecnie ma
    ten samochod)

    --
    Regards,
    Maverick