  • Data: 2011-07-23 12:16:18
    Temat: Re: OC - likwidacja szkody
    Od: BAREK <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień Dobry,
    Jako, że szkoda miała miejsce 7 czy 8 lipca, a do dziś brak wyceny ze
    szkody firmy OC, wczoraj odbyłem mało przyjemną rozmowę z "Partyline"
    ubezpieczyciela i skarżąc się na przeciąganie sprawy otrzymałem od nich
    taką oto odpowiedz;
    > W nawiązaniu do złożonych roszczeń dotyczących wynajmu pojazdu zastępczego
    wyjaśniamy, iż w uzasadnionych przypadkach ubezpieczyciel pokryje tego typu koszty.
    > Roszczenie o pokrycie kosztów wynajmu pojazdu zastępczego wymaga należytego
    udokumentowania przez poszkodowanego.

    > Równocześnie strona poszkodowana winna dążyć do minimalizacji szkody i
    przeciwdziałania zwiększaniu jej rozmiarów.

    > Powyższe roszczenia rozpatrywane są INDYWIDUALNIE po przedłożeniu do akt szkody
    dokumentów poświadczających:

    > 1. w jaki sposób poszkodowany korzystał z pojazdu przed wypadkiem, intensywność
    korzystania z pojazdu, długość dokonywanych przejazdów, cel dokonywanych przejazdów
    > 2. w jakim celu wynajmuje pojazd zastępczy;
    > 3. fakt, iż właściciel nie posiada innego pojazdu, który mógłby być wykorzystany w
    zastępstwie uszkodzonego;
    > 4. oryginału faktury VAT za wynajem pojazdu zawierającej informacje na temat:
    >
    > * marki i typu wynajętego pojazdu - pojazd powinien być tej samej klasy (lub
    niższej) co pojazd uszkodzony),
    > * okresu (daty) w jakim pojazd był wynajmowany.
    >
    > Dokumenty mogą być przesłane faxem lub emailem na adres podany poniżej.
    >
    > W celu uniknięcia sytuacji, w której poszkodowany zdecyduje się na wynajem pojazdu
    zastępczego w warunkach, które nie uzasadniają korzystania z tego pojazdu, prosimy o:
    > 1. zgromadzenie ww. niezbędnej dokumentacji w sprawie
    > 2. PRZED WYNAJĘCIEM POJAZDU ZASTĘPCZEGO, kontakt celem uzyskania stanowiska czy
    koszt wynajęcia pojazdu zastępczego zostanie uznany za uzasadniony.
    > 3. ewentualne uzgodnienie innego sposobu naprawienia szkody z tytuły niemożności
    korzystania z pojazdu

    > Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z art. 6 kodeksu cywilnego "ciężar
    udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne".

    wysłać email na adres: s...@l...pl.

    --
    Barek
    barek[]plusnet pl