    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OBRONA KONIECZNA (nożem) - jakie prawa ma napadnięty?
    Date: Tue, 14 Aug 2007 11:35:20 +0200

    news:f9rb57$ep$1@inews.gazeta.pl...

    > Tu nie chodzi o odebranie broni, tylko czy przypadkiem nie zaczną
    > strzelać z samochodu.
    > Jak policjant nie widzi wszystkich rąk to nie podejdzie. Będziesz musiał
    > wysiąść z samochodu, podejść do bagażnika i położyć ręce na bagażniku.
    > Szeroko. Zostaniesz skuty i tak samo zostanuie poproszony nastepny
    > delikwent z samochodu.
    > Dopiero potem poprosi cie o prawo jazdy.

    W Polsce zgodnie z przepisami powinno być podobnie.

    > Dużo rzeczy u nas brakuje pod tym względem.
    > Zacząć należałoby od podniesienia pensji, a potem od wywalenia
    > wszystkich, którym władza w postaci pały do głowy uderzyła.

    Tylko to będzie ich wybierał? Moim zdaniem trzeba by było zacząć od
    zaprzestania medialnych zmian. Służba w Policji i bez tego jest stresujący.
    Dawnie szło się do niej, bo zapewniała jakąś stabilizację. Teraz to nie
    wiesz, co będziesz za miesiąc robił, bo co chwila jakaś rewolucja. Starsi
    policjanci mają raporty o emeryturę napisane w komputerach i jakby co, to
    głównym problemem - moim zdaniem.

    Generalnie dawniej w Policji awansowało się stopniowo. Była zapewniona
    jakaś ciągłość i w ogóle. Teraz - w ramach dekomunizacji i innych wyższych
    celów - zaczęto różne sztuki trenować w tym zakresie. A tu, jak z każdym
    eksperymentem, bywa różnie. Czasem się powiedzie, a czasem nie.

    > Najbardziej mi się jednak podoba to, że kontroler biletów ma uprawnienia
    > policjanta i jest nietykalny.

    Nie ma i nie jest nietykalny.

    > Widziałem już delikwentów wyprowadzanych w kajdnakach z autobusu.
    > za głupi bilet masz zasraną historię i nikt cie nie zatrudni. Każdy boi
    > się tego jak ognia, bo przez następne kilka lat będzie śmieci woził bo
    > nikt go nigdzie nie przyjmie do pracy.

    To już są jakieś kompletne bzdury. Jazda bez biletu nie jest nawet
    wykroczeniem.