eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNotebook - rekojmia c.d. [dlugie] › Re: Notebook - rekojmia c.d. [dlugie]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Notebook - rekojmia c.d. [dlugie]
    Date: Fri, 12 Aug 2005 12:12:01 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 28
    Message-ID: <ddhsig$lan$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ddciqb$3rv$1@inews.gazeta.pl> <5...@z...router>
    <dddc0g$pqq$1@inews.gazeta.pl> <ddgkp5$b4n$2@inews.gazeta.pl>
    <ddgn24$g22$1@inews.gazeta.pl> <ddgn5m$f5g$2@inews.gazeta.pl>
    <ddhrhd$gpo$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1123841426 21847 195.242.255.2 (12 Aug 2005 10:10:26 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Aug 2005 10:10:26 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ddhrhd$gpo$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    X-User: kamgol
    X-Antivirus: avast! (VPS 0532-3, 2005-08-10), Outbound message
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:319259
    [ ukryj nagłówki ]

    Yawn napisał(a):
    > Sprawa jest bardziej złożona. Za pierwszym razem, notebook powędrował do
    > serwisu z powodu kilku problemów. Wszystkie, oprócz jednej, zostały
    > usunięte. I wtedy - do sprzedawcy z tą kontretną usterką.

    Czyli po jakim czasie od jej ujawnienia się?

    > Tego akurat zresztą sprzedawca nie kwestionuje. On po prostu, ma wątpliwości
    > co do autentyczności usterki.

    teraz nie kwestionuje, przed sądem może...

    > PS. Poza tym, nigdzie nie widzę zapisu o konieczności wyboru i wykluczania
    > się nawzajem praw do rękojmi i gwarancji.

    Bo wprost takiego przepisu nie ma...
    Co prawda przeważa pogląd, że raz - względem konkretnej wady - dokonany
    wybór jest wiążący, to jednak równocześnie niewykonywanie obowiązków
    przez dłużnika (np.gwaranta) pozwala na zmianę wyboru. Jeśli więc
    gwarant nie wykonał obowiązków można reklamować z rękojmi. Z tym że
    rodzi to kolejne problemy, o których już pisałem - wątpliwa jest
    odpowiedzialność sprzedawcy za rzecz, w którą ingerował już podmiot
    trzeci (gwarant dokonujący nieudanej naprawy), a ponadto mogą być
    problemy z zachowaniem terminu zawiadomienie o wadzie, który przecież
    biegnie on od jej pierwszego stwierdzenia, a nie od odebrania rzeczy z
    naprawy gwarancyjnej.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1