  • Data: 2005-08-12 10:12:01
    Temat: Re: Notebook - rekojmia c.d. [dlugie]
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Yawn napisał(a):
    > Sprawa jest bardziej złożona. Za pierwszym razem, notebook powędrował do
    > serwisu z powodu kilku problemów. Wszystkie, oprócz jednej, zostały
    > usunięte. I wtedy - do sprzedawcy z tą kontretną usterką.

    Czyli po jakim czasie od jej ujawnienia się?

    > Tego akurat zresztą sprzedawca nie kwestionuje. On po prostu, ma wątpliwości
    > co do autentyczności usterki.

    teraz nie kwestionuje, przed sądem może...

    > PS. Poza tym, nigdzie nie widzę zapisu o konieczności wyboru i wykluczania
    > się nawzajem praw do rękojmi i gwarancji.

    Bo wprost takiego przepisu nie ma...
    Co prawda przeważa pogląd, że raz - względem konkretnej wady - dokonany
    wybór jest wiążący, to jednak równocześnie niewykonywanie obowiązków
    przez dłużnika (np.gwaranta) pozwala na zmianę wyboru. Jeśli więc
    gwarant nie wykonał obowiązków można reklamować z rękojmi. Z tym że
    rodzi to kolejne problemy, o których już pisałem - wątpliwa jest
    odpowiedzialność sprzedawcy za rzecz, w którą ingerował już podmiot
    trzeci (gwarant dokonujący nieudanej naprawy), a ponadto mogą być
    problemy z zachowaniem terminu zawiadomienie o wadzie, który przecież
    biegnie on od jej pierwszego stwierdzenia, a nie od odebrania rzeczy z
    naprawy gwarancyjnej.

    KG