eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiszczenie zieleni samochodem - wezwanie do Strazy miejskiej - pomozcie › Re: Niszczenie zieleni samochodem - wezwanie do Strazy miejskiej - pomozcie
    From: Roman Rumpel <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niszczenie zieleni samochodem - wezwanie do Strazy miejskiej - pomozcie
    Date: Tue, 11 Mar 2008 23:48:19 +0100

    t...@g...com pisze:
    > witam,
    > dostalem dzisiaj takie pisemko (za wycieraczka samochodu) ze z powodu
    > niszczenia zieleni i parkowania na trawniku mam sie zglosic z prawem
    > jazdy itd do strazy miejskiej pewnie po mandat.(trawnik miedzy
    > blokami)
    >
    > Sprawa jednak wyglada nastepujaco - mam remont generalny i musze na
    > trawnik wjechac zeby wypakowac wszystkie materialy (ktore jak wiadomo
    > nie sa lekkie) a noszenie ich przez odcinek 100m chodnika jest troche
    > meczace - chetnie skorzystam z pomocy panow straznikow. wjechac bede
> [...]

    Z praktyki:
    Idź so Straży zgodnie z wezwaniem i powiedz to, co tutaj napisałeś, o
    tym remoncie, jednakże bez głupich wstawek, ze skorzystasz z pomocy
    strażników. Po prostu powiedz, że zaparkowałeś, bo to ma ludzkie i
    sensowne uzasadnienie. Jak to nie podziała na SM to nie przyjmuj
    mandatu. W sądzie masz dużo większe szanse na wykazanie, że w tych
    okolicznościach nie zasługujesz na ukaranie, weź jednak do sądu świadka,
    albo lepiej dwóch, że rzeczywiście miałeś remont i parkowałeś dla
    rozładunku materiałów związanych z remontem.

    Pewności uniknięcia grzywny nie ma, ale z mojego doświadczenia wynika,
    ze szanse są spore.