    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezrealizowana umowa
    Date: Mon, 21 Jul 2008 09:14:27 +0200

    Tristan wrote:

    > Witam,
    >
    > zamówiłem żaluzje. Zapłaciłem 100zł zaliczki i w umowie jest, że ona
    > przepada, jak się wycofam. Nic nie ma o ich wycofywaniu się.

    Tristan, jako człowiek wieloletnio oczytany w tej grupie, powinieneś
    wiedzieć że takich umów nie powinno się podpisywać. Takich, tj.
    mieszających zaliczkę z zadatkiem.

    Jeżeli to jest zaliczka, to jeżeli nawalisz - mają obowiązek ci zwrócić
    zaliczkę pomniejszoną o poniesione koszty. Jeżeli oni nawalą, mają ci
    zwrócić całość.

    Jeżeli to jest zadatek, to jeżeli nawalisz - przepada, jeżeli oni nawalą -
    muszą zwrócić ci 200% zadatku.

    No a to coś w umowie to nazywacie zaliczką, ale ma pewne cechy zadatku ;). I
    na dwoje babka wróżyła, czy to zaliczka czy zadatek, ale tak czy inaczej
    muszą ci zwrócić conajmniej 100zł, a być może 200.

    p. m.