  • 1. Data: 2008-07-20 18:31:42
    Temat: Niezrealizowana umowa
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    zamówiłem żaluzje. Zapłaciłem 100zł zaliczki i w umowie jest, że ona
    przepada, jak się wycofam. Nic nie ma o ich wycofywaniu się.

    Niestety już 5 dni po terminie umowy, a baba się zdziwiła, co ja chcę, bo
    żaluzje są, tylko... mają problem z pracownikami i nie mają kim mi tego
    zamontować. I nie może podać terminu, kiedy zatrudnią montera.

    Chciałbym więc odzyskać zaliczkę, ale po dobroci nie chcą oddać. Co się robi
    w takich wypadkach, żeby odzyskać kasę i unieważnić umowę? Bo raz, nie chcę
    stracić 100zł, a dwa nie chcę, żeby przyszli za 2 tygodnie i zażądali
    reszty, bo chcę zamówić w innej firmie.

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2008-07-20 19:17:57
    Temat: Re: Niezrealizowana umowa
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

> [...]
    > w takich wypadkach, żeby odzyskać kasę i unieważnić umowę? Bo raz, nie chcę
    > stracić 100zł, a dwa nie chcę, żeby przyszli za 2 tygodnie i zażądali

    Piszesz pismo, ze w zwiazku z niewywiązaniem się z umowy w terminie
    wskazanym w umowie :) rządasz zwrotu zaliczki w terminie 7 dni.

    Po 7 dniach składasz pozew do sądu.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 3. Data: 2008-07-20 19:45:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > zamówiłem żaluzje. Zapłaciłem 100zł zaliczki i w umowie jest,
    > że ona przepada, jak się wycofam.

    Skoro tak, to jest to zadatek.

    > Nic nie ma o ich wycofywaniu się.

    Nie szkodzi, jest w kc.

> [...]
    > nie chcę
    > stracić 100zł, a dwa nie chcę, żeby przyszli za 2 tygodnie i

    Czy w zamówieniu jest termin realizacji? Jeśli jest to jak rozumiem
    już minął. Wezwij więc (pisemnie!) do wykonania umowy i wyznacz na
    to ostateczny termin, zastrzegając że po jego upływie odstępujesz
    od umowy i żądasz zwrotu zadatku w podwójnej wysokości.

  • 4. Data: 2008-07-21 07:14:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

    > Witam,
    >
    > zamówiłem żaluzje. Zapłaciłem 100zł zaliczki i w umowie jest, że ona
    > przepada, jak się wycofam. Nic nie ma o ich wycofywaniu się.

    Tristan, jako człowiek wieloletnio oczytany w tej grupie, powinieneś
    wiedzieć że takich umów nie powinno się podpisywać. Takich, tj.
    mieszających zaliczkę z zadatkiem.

    Jeżeli to jest zaliczka, to jeżeli nawalisz - mają obowiązek ci zwrócić
    zaliczkę pomniejszoną o poniesione koszty. Jeżeli oni nawalą, mają ci
    zwrócić całość.

    Jeżeli to jest zadatek, to jeżeli nawalisz - przepada, jeżeli oni nawalą -
    muszą zwrócić ci 200% zadatku.

    No a to coś w umowie to nazywacie zaliczką, ale ma pewne cechy zadatku ;). I
    na dwoje babka wróżyła, czy to zaliczka czy zadatek, ale tak czy inaczej
    muszą ci zwrócić conajmniej 100zł, a być może 200.

    p. m.

  • 5. Data: 2008-07-21 10:01:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 21 lipiec 2008 09:14
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g61d3c$t4e$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Tristan, jako człowiek wieloletnio oczytany w tej grupie, powinieneś
    > wiedzieć że takich umów nie powinno się podpisywać. Takich, tj.
    > mieszających zaliczkę z zadatkiem.

    Chopie, krawca z Praktikera już trzeci tydzień szukam. Producenta biurka na
    wymiar od pół roku. Specjalistę od Kubuntu (patrz stopka) trzy miesiące.
    Gość od paneli w ogóle robił łaskę, że je wymienił. Auto musiałem sam
    naprawiać, bo mechanikom się nie chciało. W tym kraju nikomu się
    zapierdalać nie chce. Dobrze, że w ogóle chcieli te żaluzje sprzedać.
    Niestety teraz im się odwidziało, bo ,,mamy problem z pracownikami i nie
    mamy kim tego zrobić, a kasy nie oddamy, bo żaluzje są, czekają na montaż
    tylko''.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-07-21 10:02:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Jul 2008, Tristan wrote:

> [...]
    > żaluzje są, tylko... mają problem z pracownikami i nie mają kim mi tego
    > zamontować. I nie może podać terminu, kiedy zatrudnią montera.

    Podpisałeś - jak z tego wynika - pisemną umowę.
    Art.77 KC znasz.
    Jest pytanie: *co* i *w jakim terminie* w owej umowie obiecała firma?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-07-22 10:13:05
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 20 Lip, 21:45, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    wrote:

> [...]

    > to ostateczny termin, zastrzegając że po jego upływie odstępujesz
    > od umowy i żądasz zwrotu zadatku w podwójnej wysokości.

    Skoro uważasz, że to kodeksowy zadatek, to po co ma wyznaczać
    dodatkowy termin?

  • 8. Data: 2008-07-22 10:18:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 22 lipiec 2008 12:13
    (autor Paweł Marcisz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <9...@2...goo
    glegroups.com>):

    > "Niestety już 5 dni po terminie umowy"

    No nic, przyjechali dzisiaj i założyli... Widać trzeba pokrzyczeć na nich :D

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-07-22 19:03:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2008, Tristan wrote:

    > No nic, przyjechali dzisiaj i założyli... Widać trzeba pokrzyczeć na nich :D

    Będziemy Cię wynajmować do krzyczenia na podwykonawców ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-07-22 19:48:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 22 lipiec 2008 21:03
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807222103030.3380@quad>):

    > Będziemy Cię wynajmować do krzyczenia na podwykonawców ;)

    O widzisz, to byłoby dobre. Bo ja generalnie jestem kawał chuja z
    tendencjami do opierdalania wszystkich za wszystko. Wiedząc to, staram się
    hamować. I mój psychiatra mówi, że to źle, że duszę w sobie emocje. Więc
    tak bym mógł się odreagować, a jednocześnie nie zniechęcać rodziny :D

    --
    Tristan