  • Data: 2006-09-04 17:16:23
    Temat: Re: Nieznajomosc prawa
    Od: "toto39" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Praktycznie nie masz możliwości "zasłonić się niznajomością prawa".
    > Pzdr
    > http://www.polbox.com/q/queck/Prawo%20karne%20intern
    et.htm

    Sprawa nie dotyczy prawa karnego i czynu zabronionego, lecz prawa pracy i
    wniosku o przywrócenie terminu do żądania odszkodowania. Spóźniłem się miesiąc
    czasu, w tym czasie pracodawca 4 razy wydawał mi świadectwo pracy, przez co nie
    mogłem od razu zarejestrować się w UP i otrzymać zasiłku dla bezrobotnych,
    byłem bez środków do życia.
    Pracodawca argumentuje tak:
    (264 §2 kp)
    "Wniosek powoda o przywrócenie terminu do żądania odszkodowania nie zasługuje
    na uwzględnienie a to z uwagi na fakt, że powód nie może zasłaniać się
    nieznajomością prawa oraz działaniem bez adwokata czy też radcy prawnego bowiem
    z tego co jest wiadome pozwanej spółce powód zasięga stałych porad prawnych od
    innych uprawnionych organów np. PIP."

    Dzięki za zainteresowanie tematem i komentarze :)