eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej
    instytucji iść ze skargą?
    Date: Fri, 17 Feb 2012 07:45:33 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 25
    Message-ID: <p...@r...org>
    References: <jgu8h4$9vf$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@p...org>
    <jh6l17$486$1@usenet.news.interia.pl>
    <m...@i...localdomain> <p...@r...org>
    <m...@i...localdomain> <p...@r...org>
    <m...@i...localdomain>
    NNTP-Posting-Host: hub.money.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1329464733 16346 217.153.72.70 (17 Feb 2012 07:45:33 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Feb 2012 07:45:33 +0000 (UTC)
    X-User: olgierdr
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:567348 pl.soc.prawo:698659
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 16 Feb 2012 23:05:44 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    >> Zlecenie stałego obciążenia (i nie tylko) możliwe było wyłącznie na
    >> podstawie pisemnej dyspozycji, zaś jednorazowego w sieci po podaniu za
    >> każdym razem danych karty. Dlatego PayU zmieniło się na wzór PayPala
    >> dopiero jesienią.
    >
    > W PayU, może tak. Ogólnie rzecz biorąc, nie. BTW to niekoniecznie
    > musiały być stałe obciążenia, rachunek telefoniczny jest zmienny (tym
    > bardziej kiedyś, gdy nie było minut opłaconych z góry).

    Stałego w sensie cyklicznego, nie o stałej wysokości.

    EIP mówiła, że użytkownika można obciążyć tylko po przeprowadzeniu
    autoryzacji w sposób elektroniczny lub podpisem; nie było możliwości
    zlecenia autoryzacji w inny sposób.

    Ustawa o usługach płatniczych jest tu bardziej liberalna: bank w umowie z
    klientem określa sposoby autoryzacji transakcji. PayU już się
    dostosowała, zaś karty -- nawet bez zmian w umowach -- pewnie dlatego, że
    one są bardziej międzynarodowe, niż polskie :)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1