eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą? › Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
  • Data: 2012-02-10 19:16:04
    Temat: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: froff <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.02.2012 22:01, Kajetan Malkontowicz wrote:

    > Zależy jaka to karta. Jeśli to VISA to możliwe, że w regulaminie
    > zakupów była wzmianka o "cyklicznym obciążaniu". Wtedy niepotrzebny jest
    > kod CVV2. Nawet wtedy jednak masz prawo wycofać zlecenie obciążania
    > karty w swoim banku. Ponadto sprzedawca powinien na swoich stronach
    > umożliwić wycofanie się ze zgody na takie obciążanie. W każdym razie
    > należy zacząć od zablokowania zgody na obciążanie karty w swoim banku.

    Tak, zablokować kartę mogę i o tym wiem.
    Zakwestionować transakcję też i o tym też wiem.
    Wyłączyć cykliczne obciążanie z poziomu systemu też można.

    Ale bardzo mnie interesuje, czy i jak mogę wymusić na dostawcy usługi,
    by całkowicie uniemożliwił obciążanie mojej karty (przez ponowne włączenie
    odnawiania subskrypcji bądź kupowanie innych produktów) przez właściciela
    profilu będącego osobą trzecią. Nie chodzi o kradzież, bo sam ten
    numer udostępniłem. Teraz chcę od tego odstąpić i wszystko wskazuje,
    że jest to niewykonalne. A to dla mnie jest sytuacja nienormalna.

    pozdrawiam