  • Data: 2007-08-20 10:01:11
    Temat: Re: Nietypowy problem z ojcem
    Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:faadfa$6q1$1@pepin.polanet.pl...
    > Witam, pozwole sobie najpierw nakreslic ogolna sytuacje. Moj ojciec
    > stwarza w domu bardzo nieprzyjemna atmosfere, o polnocy potrafią do drzwi
    > dobijac sie jakies kobiety (kochanki) z roznymi pretensjami, nagminnie
    > oszukuje, zatruwa wszystkim zycie, szczegolnie matce na ktorej psychice
    > sytuacja sie odbija. Nie występuje o rozwod jedynie z powodow finansowych
    > (ojciec daje jakies marne grosze na dom). Chcilabym jakos pomoc matce i
    > samemu sobie i pomyslalem by udac sie na policje lecz nie wiem czy to
    > odpowiednia instytucja, co mozna w takiej sytuacji zrobic by uwolnic sie
> [...]
    nie wiem gdzie mieszkasz, ale u mnie w mieście są grupy wsparcia AA
    (o ile ojciec pije bo z postu nie wynika)
    a tam są osoby, w tym prawnicy, którzy doradzają jak przebrnąć przez
    seaprację, rodzielność majątkową, rozwód, jak i kiedy atarac się o alimenty,
    czy najpierw najlepiej byłoby podac ojca o znęcanie się psychiczne i
    fizyczne (o ile takowe jest)
    kilka zgłoszen na policję itd
    jeśli ojciec nie pije
    a nie będziecie w stanie dowieść że faktycznie się znęca psychicznie
    (zeznania znajomyuch, sąsiadów), czy fizycznie (obdukcja lekarska)
    to sprawa nie wygląda różowo
    ale jak w nocy jesteście nachodzeni to zgłaszać na policję za każdym razem
    mają obowiązek przyjechać spisać protokół
    a to się już liczy, że jest coś na paierze, potem poradzić się w w/w
    instytucji lub innej
    pogooglować
    jest obecnie dużo różnych isntytucji pomagających rodzinie
    przy kościołach często są takie lub w gminie
    tam też są doradcy co robić w takich sytuacjach
    są też instytucje pomocy kobietom - niech matka sie zgłosi
    doradza pomogą

    pozdrawiam
    anna