  • Data: 2004-11-19 21:37:32
    Temat: Re: Niesplacany kredyt,poreczyciel a komornik ma to w dupie
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości news:cnlnr4

    > obowiązek powiadomienie poręczyciela? art.880 kc
    > jakoś nie doczytałem żeby chodziło o poręczenie wekslowe

    hmm, a ja znam umowy w których występują inne zapisy, np takie że
    poręczyciel będzie zawiadamiany o niespłaceniu zadłużenia po dniu
    ostatecznej spłaty kredytu
    ale zaznaczam że to są umowy sprzed kilku lat obowiązujące jeszcze dziś

    > Odpowiedzialności poręczyciela.
    > Jeśli poręczyciel nie został powiadomiony przez kredytodawcę
    > (wierzyciela) o opóżnieniu dłużnika, to poręczyciel wezwany później do
    > zapłaty całości zadłużenie poniósł szkodę z powodu nienależytego
    > wykonania zobowiązania. Co najmniej w wysokości odsetek naliczonych od
    > chwili w której powinien być powiadomiony.

    naliczanie odsetek zostało wstrzymane
    podejrzewam że własnie ze względu na to że SKOK nie informował na bieżaco
    poręczyciela o zaległościach w spłacie

    Aga