  • Date: Mon, 08 Feb 2010 08:47:24 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 )

    Vena210 pisze:
    > Jako pełnomocnik sklepu na Polskę mam prawo posiadać konto na moje
    > osobiste dane w Polsce. Szczegóły opisane są powyżej.

    Och, konto jako osoba prywatna nieprowadząca działalności gospodarczej
    możesz sobie posiadać - ale nie możesz takiego prywatnego konta
    wykorzystywać do transakcji firmowych.

    Natomiast jeśli przedstawicielem jesteś jako jednoosobowa działaność
    gospodarcza, to dane osobowe wpisane do ewidencji działalności nie
    podlegają ochronie przepisów chroniących dane osobowe.

    > Zakup dokonany był jednak nie ode mnie (bo to nie mój telewizor) tylko
    > od firmy-sklepu. Nie ma znaczenia, gdzie się wpłaca, ważne jest skąd
    > się kupuje.

    Jeśli firma A domaga się zapłaty na konto osoby fizycznej B, to dla
    fiskusa jest to automatyczny sygnał, że jest jakiś kant.

    > Ochrona danych osobowych: bez zgody sądu nie ma się prawa
    > upowszechniać prywatnej korespondencji osobom postronnym,

    ROTFL

    A podstawę prawną podasz, czy będziesz kontynuować fochy?

    > lub nazywać kogoś oszustem itp.

    ...podstawa prawna?