eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNierzetelnosc montera/fachowca - jak postapic?Re: Nierzetelnosc montera/fachowca - jak postapic?
  • Data: 2006-06-24 00:39:25
    Temat: Re: Nierzetelnosc montera/fachowca - jak postapic?
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Kyzio wrote:
    > Witam,
    > poradzcie mi jak ustosunkowac sie do firmy ( 1 czlowiek) ktory wstawia drzwi
    > u mnie w mieszkaniu i kladzie kafle w przedpokoju.
    > Zaplacic a pozniej dochodzic roszczen ?
    > Czy przed zaplata zadac regulacji?
    > Ustalono na wstepie ustnie:
    > - roboty trwaja 3 dni !!
    > - drzwi mialy byc gerda
    > - 2 zamki z certyfikatem C
    > - wszystko posprzatane
    > - faktura i 24 miesiace gwarancji
    >
    > A co jest :
    > - drzwi innego producenta (zle go zrozumielismy ---- przekonal nas i je
    > zamontowal - zachwalal ze lepsze i w sumie sie zgodzilismy na te konkretne)
    > - drzwi okazlo sie po zamontowaniu ( cos dziwnie duze ze zamiast 80 sa
    > 90 ) --- o tym nie bylo podczas rozmowy wstepnej i przy wycenie -- ale w
    > bloku rzuca sie to w oczy -- 9 sasiadow ma 80 a ja mam 90.
    > - drzwi podczas wkrecania wkladki zostaly uszkodzone ( sruba od wkladki
    > ukrecila sie i zostalo to rozwiercone)
    > - okucia zamontowane krzywo
    > - 1 wkladka - w dodatku po przejsciach z rozwiercaniem sruby do zamontowania
    > - zniszczono parkiet w domu (w drugim przedpokoju) poprzez nawiercenie 7
    > otworow !! ( ma to usunac - zobaczymy)
    > - pracuje od ponad 7 dni ( umawia sie na 12 a przyjezdza o 17 ) (albo na 9 -
    > a pojawia sie o 13 ) (ustala ze przywiezie cos o 19 -- a przywozi o 22:30)
    > - wie ze mamy 6 miesieczne dziecko stad zalezy nam na ciszy i spokoju
    > - na dodatek o godzinie 2:10 am informuje SMS'em o przekroczonym budzecie
    > ( w sumie chcialem odpisac - zalisz sie czy chwalisz - ale nie odpisalem - a
    > zajalem sie usypianiem dziecka)
    >
    > Co powinienem zrobic --- jak sie zachowac -- czy zaplacic stawke na ktora
    > umawialismy sie ustnie
    >
    > Dodam ze odpadlo wkuwanie metalowej sztaby aby drzwi trzymaly sie(balismy
    > sie ze sciany sa za slabe --- ale w czasie wykucia pod futryne okazalo sie
    > ze sa solidne) --- odpadlo fugowanie
    > Zaskoczenie o czym nie wiedzial (i ja tez) na 1 scianie okolo 6m^2 tapeta do
    > zerwania byla polozona na wikol - i o tym nie wiedzial.
    >
    > No i pytanie - jak zachowac sie godnie i z twarza i zaplacic uczciwie.
    >
    > Oczywiscie zadnych kosztow jeszcze nie ponioslem
    >
    > z powazaniem
    > Krzysztof Binczak
    >
    >

    W zasadzie to powinieneś zapłacić część bezsporną, a resztę na piśmie
    wezwać do usunięcia usterek i wymienić co i do kiedy ma zostać poprawione.

    Z tym, że ja tu nie widzę cześci bezspornej.
    Najbardziej to bym się obawiał tych drzwi 90.
    Jak to jest mieszkanie w bloku spółdzielczym, to przewiduje niezłą wojnę
    ze spółdzielnią, od której dostaniesz pisemko nakazujące przywrócenie
    pierwotnej szerokości drzwi.

    Na twoim miejsu wręczyłbym mu pismo, z wyszczególnieniem wszelkich
    odstępstw od umowy pierwotnej i informacją, że odstępstw tych nie
    akceptujesz, po drugie listę usterek, po trzecie listę uszkodzeń, po
    czwarte jakiś rozsądny termin np. 14 dni na usunięcie wszytkiego co mu
    napisałeś, po 5 informację, że w przypadku nieusunięcia tego co
    napisałeś odstępujesz od umowy z winy wykonawcy.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1