    From: "Depilator" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niepełnoletni i działalność gospodarcza!!!
    Date: Wed, 11 Dec 2002 16:49:23 +0100

    news:at72rc$brm$1@absinth.dialog.net.pl...

> [...]
    >
    > a w uzupełnieniu jeszcze podam,że w ważnych sprawach dziecka decyduje sąd
    > ,nie wszystkie decyzje i czynności prawne może podejmować rodzic ...
    > przykłady poniżej...
    >
    > np: zakładasz dziecku konto,wpłacajac na nie regularnie jakieś kwoty,
    > nazbiera się jakaś sumka i ? wpadniesz po uszy z jakimiś długami
    ,pomyslisz
    > sobie " dobrze byłoby zlikwidować to konto i posprzatać podwóreczko a tu
    > ups...jesteś tatusiem ...założyłeś konto a bank nie będzie chciał z Tobą
    > rozmawiać ...jak się ma w takim układzie do tego art. 98 k.r. o ?????????

    Będzie, niebędzie. Ja jak byłem pacholęciem to miałem taką sytuacjęi bank
    jak najbardziej chciał rozmawiać z moją Mamo. Co więcej - skutecznie, tzn,
    konto uległo likwidacji a ja miałem super komputer. :-)

    > zakładając przedsiębiorstwo musisz spełnic jakieś konkretne wymogi ...nie
    > możesz od tak polecieć z małolatem i dokonywać rejestracji firmy ....pewne
    > wymogi musza byc spełnione...

    "Jakieś", "pewne"... Co to - beletrystyka? Poezja? Pewnie nie dasz się
    uprosić i nie podasz nam żadnego przepisu. Ale w tym wypadku Twoje argumenty
    wypadają dosyć blado.

    > i ktoś musie za pewne zobowiazania odpowiadac a

    No a co - za dziecko nie prowadzące działalności nikt nie odpowiada? Np. z
    czynów niedozwolonych?

    > w świetle prawa ty majątkiem dziecka ulokowanym na kontach nie masz prawa
    > decydowac wiec co ja bede sie rozpisywac eh

    W świetle kórego prawa? Który przepis mówi o tym? No właśnie się rozpisz -
    tego desperacko pragną Ci, którzy nie poznali tych przepisów i są przez to
    głupsi. Daj nam szanse na oświecenie, zamiast mówić "wiem, ale nie powiem".

    > wprowadziles w bład o słuszności ,że takiej czynności jak założenie firmy
    > może dokonac osoba niezdolna do pełnych czynności prawnych mając
    > przedst.ustawowego jakim jest rodzic ...

    Niedolna do pełnych czynności prawnych? A do niepełnych zdolna? :-)))
    Wszystkim byłoby też łatwiej, gdybyś swoje wywody ubierała w formę troche
    bardziej uładzoną. Zdania na ten przykład byłyby fajne. Jakieś kropki,
    przecinki w odpowienich miejscach, wielkie litery, odpowiedni szyk. Ułatwi
    to wydatnie wzajemne zrozumienie.

    > w ważnych sprawach o majątku dziecka decyduje sąd i w tym wypadku gdybyś
    > zaciągał np. kredyty na rzecz małolata hehe ,który bank by z tobą
    > gadał????????

    W sprawach przekraczających zakres zwykłego zarządu? No tak - tylko jakbyś
    znała się na pr, handlowym, to kredytu juz bys nie traktowała w kategoriach
    "sprawy przekraczającej zwykły zarząd". Jeszcze zależy od kwoty. Ale to już
    kwestie dalece marginalne, szczególnie kóry bank by gadał, a który nie
    wydaje się byc pozbawione wszelkiego znaczenia dla rozstrzygniecia naszego
    sporu.

    > a ty biorąc kredyt w imieniu małolata byś bankrutował np. wiele spraw
    można
    > by tu poruszyć o błędnej interpretacji i fantazjowaniu

    ? Ty byś brał? Przecież to małolat ma prowadzic działalność a nie Ty? poza
    tym co sie tak na ten kredyt uwiełaś? Pytanie pomocnicze - czy małolat nie
    może też prowadzić działolności artystycznej, np. występować w teatrze albo
    malować? Według ciebie pewnie nie może. Co więc w Twoim ulubionym kodeksie
    robi przepis artykułu 101par2, gdzie mowa o zarobku dziecka? Pewnie
    powiesz, że chodzi tylko o zarobek ze stosunku pracy, na który _zezwala _
    kodeks pracy. A ja powie, że się mylisz, bowiem nawet małolat może zarabiać
    tak, jak chce i potrafi i nie zależy toi od łaski panstwa, zeby mu na to
    pozwoliło. Brrrr... Widmo krąży po Europie....

    Depi.