    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieobecności w szkole [nieco OT]
    Date: Sat, 18 Oct 2008 09:45:17 -0500

    Jotte wrote:

    > Zadałem kiedyś dyrekcji podczas posiedzenia RP takie pytanie:
    > a co jeśli nieobecności jest np. 52%, połowa usprawiedliwiona, połowa nie?
    > I nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi.
    > Wprawdzie osoba pełniąca funkcję dyrektora reprezentuje umysłowość
    > pozwalającą bez ryzyka uznać, że nie przejdzie testu Turinga w prostej
    > postaci więc tu nic dziwnego, ale odpowiedzieć nie potrafił mi _nikt_ z
    > obecnych (wszystko nauczyciele, oświatowcy).

    Przecież nie jest napisane, że jak jest nieklasyfikowane z powodu
    nieobecnosci nieusprawiedliwionej, to nie może zdawać egzaminu.
    Jeżeli sytuacja jest sporna to niech rozstrzygnie to na korzysc ucznia i
    zarządzi egzamin bez czekania na wniosek rodziców.
    Problem będzie dopiero wtedy jak sam sobie go stworzy i takiego egzaminu
    nie zarządzi i bedzie czekał na wniosek rodziców albo Rada Pedagogiczna
    takiej zgody nie wyrazi.
    Tak od ręki ci nie powiem gdzie rodzic może się wówczas odwołać i czy
    może. Pewnie tak i pewnie do organu prowadzącego szkołę.

    Tak na boku.
    To rozporządzenie było pisane z myślą o uczniach, którzy nie tyle co
    olewają jeden przedmiot, ale w ogóle nie chodzą do szkoły, bo np.
    wylądowali w szpitalu.
    bo jak inaczej zrozumiec punkt, ze takiemu uczniowi nie wystawia sie
    oceny z zachowania. No bo niby dlaczego jeśli problemem jest tylko
    jeden przedmiot.
    Zadaj takie pytanie. Dopiero będzie zonk, bo to jest znacznie wiekszy
    problem. Rozporządzenie jest wyraźne.
    "Uczniowi [...] zdającemu egzamin klasyfikacyjny nie ustala się oceny
    zachowania.". Tu nie ma pola manewru. Nie ustala sie. Koniec kropka.
    Nie ma miejsca na interpretacje, czy okreslenie ilosci przedmiotow z
    ktorych jest nieklasyfikowany i zdaje egzamin.
    Wyraznie bylo to pisane z myslą o niechodzeniu do szkoły, a nie
    niechodzeniu na określony przedmiot. Niestety wszystko zostało wrzucone
    do jednego worka.

    Wracając do testu Turinga. To gdzie takie sieroty są.
    Przecież Rada Pedgogiczna to nie jest spotkanie towarzyskie przy piwku i
    kiełbaskach.
    Nauczyciel zadał konketne pytanie. I to pytanie powinno znaleźć się w
    protokole z Rady. jeśli odpowiedź nie padła, to dyrektor natychmist po
    radzie, powinien zwrócić się do organu prowadzącego szkołę z pisemnym
    wnioskiem o analizę prawną sytucja w pytaniu i nauczyciel taką odpowiedż
    powinien dostać.
    W przypadku kontroli pracy dyrektora olanie formalnego pytania
    nauczyciela na Radzie Pedagogicznej moze sie skonczyc udupieniem
    dyrektora jak ktos bedzie chcial to zrobić.