eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo › Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
  • Data: 2014-09-08 10:01:35
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Sep 2014 08:52:34 +0200, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
    > Nikt od Ciebie nie wymaga być umiał wymienić spaloną żarówkę.
    Wymaga się od
> [...]

    niesprawny to
    > sam go naprawisz czy dasz fachowcom zarobić to Twoja sprawa.

    Tylko, że tutaj kryje się pewien absurd, niemożność użycia pojazdu z
    powodu braku możliwości wymiany tak prostego elementu jak żarówka.
    Wprowadzenie komplikacji tego procesu przez producentów było zapewne
    podyktowane innymi czynnikami kulturowo-społecznymi, np:

    1. W krajach cywilizowanych nikt samemu żarówki nie wymienia, bo robi
    to wyspecjalizowany serwis.

    2. W krajach cywilizowanych nikt się nie przejmuje (z policją
    włącznie) spaloną żarówką, wymienia się ja przy okazji wizyty u
    specjalisty (patrz pkt 1.)

    3. W krajach cywilizowanych średni klient kupujący samochod nie wie
    co to żarówka.

    Biorąc pod uwagę powyższe wcale nie dziwota, że producentom
    samochodów mało zależy aby konstruować samochód pod kątem prostej
    wymiany żarówki, szczególnie dla polskich klientów, którzy muszą
    wszystko robić sami.

    --
    Marek