eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemcy: "Alles fuer Deutschland" jest zakazane (dla AfD - nieprawomocna grzywna) › Re: Niemcy: "Alles fuer Deutschland" jest zakazane (dla AfD - nieprawomocna grzywna)
  • Data: 2024-05-15 18:14:33
    Temat: Re: Niemcy: "Alles fuer Deutschland" jest zakazane (dla AfD - nieprawomocna grzywna)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    n...@o...pl pisze:

    > Pewnie dlatego że była hymnem jeszcze przed Hitlerem,
    > no ale ty wiesz ile zjesz.

    Adolf H. nie zmienił *BARDZO* wydźwięku tego zwrotu?
    IMHO *TAK* . Stan *prawny* to trzecia zwrotka hymnem, brak
    (formalnego) zakazu pierwszej (Deutschland über alles) i
    "zniechęcanie" do niej [A][B/en].
    Dla mnie różnica między "Alles fuer Deutschland" a "Deutschland über
    alles" w bezpośrednim znaczeniu *bez historycznego kontekstu* jest
    prawie żadna.

    Polska (marnawa) analogia: PSL śpiewa Rotę Konopnickiej ale bez drugiej
    zwrotki [ "Nie będzie Niemiec ..." ] :-)

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Hymn_Niemiec

    [B/en] https://en.wikipedia.org/wiki/Deutschlandlied

    --
    A. Filip