    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieistniejaca umowa z allegro !
    Date: Wed, 23 Jan 2008 12:52:46 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 23 Jan 2008 13:46:20 +0100, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

    > No właśnie: Czy "Tarnawski Mieczyslaw" to są dane osobowe, jesli
    > założyć, że mówimy o firmie tego przedsiebiorcy? Art. 43 KC mówi, że
    > przedsiebiorca działa pod firmą. Firma nie jest chyba daną osobową,
    > prawda? A że ustawodawca zapisał, że firmą osoby fizycznej jest jej
    > imię i nazwisko - to już inna bajka.

    "Jeżeli przedsiębiorca objął zakresem danych indywidualnych dotyczących
    firmy swoje dane osobowe, w sytuacji gdy dane te pokrywają się, nie może
    on jako osoba fizyczna domagać się ochrony swoich danych osobowych, które
    są wykorzystywane nie jako dane osobowe, lecz jako dane firmy. Decydując
    się na utożsamianie tych danych godzi się tym samym na szersze ich
    ujawnianie i słabszą ochronę." - wyrok NSA z 28 listopada 2002 r., II SA
    3389/01.
    Do tego jest krytyczna glosa K. Jackowskiego, który stwierdził, iż "Daną
    osobową jest każda informacja dotycząca każdej osoby fizycznej - także
    informacja o osobie prowadzącej działalność gospodarczą, w zakresie
    dotyczącym tej działalności".

    Natomiast co ciekawe, niedawno czytałem, że już niedługo utajniona
    zostanie ewidencja DG (sic!), co przy wycofaniu się z obowiązku
    dopisywania się do KRS osób prowadzących DG jest dość dziwne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/