  • Data: 2006-07-05 14:35:50
    Temat: Re: Niedoreczony list
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ab63de3d698760f743dc1145b2fd9929@news.home.net.
    pl
    Olgierd <o...@p...pl.pl.spam.nie> pisze:

    > Jednym słowem: art. 148 kk nie przynosi zakazu zabijania, w takim samym
    > sensie jak nie ma zakazu odmowy odbierania poczty? Czyli: zabijać wolno
    > ale pocztę trzeba odbierać?
    Art. 148 (i inne) sam w sobie nie zawiera zakazu. KK stosuje pojęcie czynu
    zabronionego pod groźbą kary. Z tego można wywnioskować, że skoro czyn jest
    karany, to jest zabroniony (jak pisałem).
    Ba, gdybyż prawo i logika szły pod rękę, albo chociaż obok siebie, prawnicy
    nie mieliby za wiele do roboty. ;)
    A do tego jeszcze bełkotliwy niekiedy język aktów prawnych...

    > Tak, prawidłowo. Stanowią o tym przepisy.
    Z tego co przeczytałem wynika, że przesyłkę ze skutkiem doręczenia można
    wydać osobie pełnoletniej zamieszkałej z adresatem. Zaistnienie tych
    okoliczności doręczyciel powinien IMHO jakoś sprawdzić, a nie może żądać
    okazania dokumentów (może poprosić). Ale może coś przeoczyłem?

    Jotte