  • Data: 2003-06-27 11:33:23
    Temat: Re: Niebezpieczne psy i źle zabezpieczone ogrodzenie
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    SzerszeN wrote:
    > jestem daleki od analizowania zachowania psa w kategoriach ludzkich, a tym
    > bardziej "podchodzenia do niego" w podobny sposob, pies to zwierze i ma
    > rozne instynkty, niemniej jesli o mnie chodzi od kolyski lubie psy i
    > wyciagam do nich reke i jak do tej pory ponad cwierc wieku jeszcze sie nie
    > znalazl taki co by mnie ugryzl, a podchodzilem i glaskalem naprawde rozne
    > psy, rowniez takie o opiniach bardzo agresywnych

    To bardzo ciekawa dyskusja ale chyba NTG? ;) A jak narazie nie
    dowiedziałem sie, jakie akty prawne odnoszą się do opisanej przezemnie
    sytuacji i czego mogę się spodziewać po policji.

    > ja nie namawiam nikogo ani tym bardziej tego czlowieka, do tego aby zaraz
    > poszedl i bawil sie z tymi psami, tylko aby sprobowal sie do nich "zblizyc",
    > ja na jego miejscu wolalbym aby takie psy, i do tego mieszkajace po
    > sasiedzku jednak mnie znaly i przynajmniej tolerowaly

    Wszystko ładnie, pięknie, też chciałbym się nie bać psów, ale tak nie
    jest. A jakoś marnie widzę szansę "dogadania się" z psem, kiedy ten
    wyczuje moje obawy. Dlatego wolę jednak załatwić sprawę z właścicielem,
    a nie bezpośrednio z rottem. ;)

    > alez ja ci wierze :) od ostatnich mniej wiecej 20 lat mam w domu psa, a
    > teraz psy, zawsze w miare duze, znajomych z psami z tego powodu tez mam
    > wielu i wiem ze nie zawsze da sie przewidziec ich reakcje, dlatego zalecam
    > ostrozne i z glowa podchodzenie do nich, jednak podchodzenie, aby pies
    > poznal sasiada, nie bal sie go i nie uwazal za wroga, wtedy w wypadku
    > przeskoczenia przez plot, prawdopodobienstwo pogryzienia maleje

    Mogę próbować poznawać się z psem, ale wolałbym mieć świadomość że jeśli
    pies jednak mnie nie polubi, to nie będzie miał bezpośredniej
    możliwości przeskoczenia do mnie i chapnięcia.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński