  • Data: 2008-07-02 16:58:47
    Temat: Re: Nie wejdzie Pan na koncert z aparatem...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Zbyt wielką wiarę pokładasz w ustawach. Oprócz tego jest jeszcze
    > swoboda umów. Póki co prawo nie zabrania mi założenia firmy o nazwie
    > "przewóz osób", a następnie wyjechania na rynek i ogłoszenia się
    > "przewiozę każdego, byle bez noża".

    Nie chwytasz sedna.

    > I nikt mi nie wmówi, że będzie to ograniczanie swobód obywatelskich
    > osób z nożami.

    Nie. Ale gdy kierowca zacznie robić rewizję osobistą w poszukiwaniu tego
    noża, to już owszem.

    > Podobnie z koncertem: organizator nie życzy sobie wstępu osób z
    > aparatami fotograficznymi, czy płynami. Ma do tego prawo, zwłaszcza że

    Od życzeń to jest złota rybka.

    > potrafi podać sensowne argumenty za zakazem. Zapoznając się z

    Nie, nie potrafi.

    > regulaminem mamy możliwość jego akceptacji lub nie (czyli nie musimy iść
    > na koncert).

    Tylko że w razie "przemycenia" takiego sprzecznego z widzimisię jakiegoś
    [censored] sprzętu nie ma on zasadniczo żadnej możliwości reakcji, bo
    to sprawa cywilna - a nie wykroczenie czy coś w tym stylu.

    Nie ma też prawa do poszukiwania takich przedmiotów, o ile nie pozwala
    mu na to ustawa. Lub ewentualnie umowa, ale z drugiej strony pokaż mi
    umowę, w której widz zgadza się na rewizję.

    PS: "To jest atrapa aparatu - taka moja maskotka" ;->